Náhóczki Donát (2021) A férfi és női ruhavásárlási szokások. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
BGE Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (728kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom fő témája a férfiak és nők ruhavásárlási szokásainak vizsgálata, a márkahűség, az árérzékenység, az impulzusvásárlás, a szubjektív és objektív minőség és a reklámok hatása köré építve. A cél meghatározni, hogy a férfiak és a nők ruhavásárlási szokásai között milyen különbségek és hasonlóságok vannak a felsorolt vásárlást befolyásoló döntési tényezőket figyelembe véve. Kevert módszertannal történő mintavétel, kvalitatív módszerként fókuszcsoportos interjú, kvantitatív mintavételi eljárásként, pedig hólabda módszerrel kivitelezett kérdőíves megkérdezés. A fókuszcsoportos megkérdezés esetében fiatal felnőttek, illetve középkorúak voltak az interjúalanyok. Ezen kutatás során kapott válaszok leszűréséből kerültek kialakításra a kérdőív kérdései és válaszlehetőségei. A megkérdezés során a kérdőívet 18 éves kortól egészen 50 feletti korig lehetett kitölteni, amelynek eredményeképpen 206 válaszadó fejtette ki a véleményét. A megkérdezetteknek választ kellett adniuk a vásárlási szokásaikra (hol vásárol, átlagosan mekkora összeget fizet ruhavásárlás során, mekkora volt a legnagyobb összeg amit ruhavásárlás során elköltött, stb.), illetve fogyasztói preferenciáikra (milyen jellegű üzletet preferál, melyik a legerősebb vásárlást befolyásoló tényező számukra, mennyire márkahűek, mennyire árérzékenyek, mennyire hatnak rájuk a reklámok, mint vásárlást elősegítő eszköz, stb.). A kutatás eredményeiből teljes mértékben leszűrhető, hogy a magyar fogyasztók, ruhavásárlás tekintetében árérzékenyek és jellemző rájuk a céltudatlan vásárlás, aminek hatására gyakran impulzusvásárlóként viselkednek. A férfiak időráfordítása csekélyebb, az egyszerűségre és a gyors feladat elvégzésre koncentrálnak, míg a nők akár időtöltésként is hajlandóak ezt a tevékenységet végezni. A márkahűség megjelenik mindkét nem részéről, mintahogy a belső szubjektív preferencián alapuló döntési magatartás is. A márka szerepe nem annyira meghatározó, mint az ár és a minőség, azonban a minőség, mindenkinek a szubjektív megítélésén alapszik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | piaci igények, piaci termékek, vásárlói magatartás, vásárlók, vevők |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 22. 08:16 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 22. 08:16 |
Actions (login required)
Tétel nézet |