A férfi és női ruhavásárlási szokások

Náhóczki Donát (2021) A férfi és női ruhavásárlási szokások. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of BGE Szakdolgozat.pdf] PDF
BGE Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (728kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a férfiak és nők ruhavásárlási szokásainak vizsgálata, a márkahűség, az árérzékenység, az impulzusvásárlás, a szubjektív és objektív minőség és a reklámok hatása köré építve. A cél meghatározni, hogy a férfiak és a nők ruhavásárlási szokásai között milyen különbségek és hasonlóságok vannak a felsorolt vásárlást befolyásoló döntési tényezőket figyelembe véve. Kevert módszertannal történő mintavétel, kvalitatív módszerként fókuszcsoportos interjú, kvantitatív mintavételi eljárásként, pedig hólabda módszerrel kivitelezett kérdőíves megkérdezés. A fókuszcsoportos megkérdezés esetében fiatal felnőttek, illetve középkorúak voltak az interjúalanyok. Ezen kutatás során kapott válaszok leszűréséből kerültek kialakításra a kérdőív kérdései és válaszlehetőségei.  A megkérdezés során a kérdőívet 18 éves kortól egészen 50 feletti korig lehetett kitölteni, amelynek eredményeképpen 206 válaszadó fejtette ki a véleményét. A megkérdezetteknek választ kellett adniuk a vásárlási szokásaikra (hol vásárol, átlagosan mekkora összeget fizet ruhavásárlás során, mekkora volt a legnagyobb összeg amit ruhavásárlás során elköltött, stb.), illetve fogyasztói preferenciáikra (milyen jellegű üzletet preferál, melyik a legerősebb vásárlást befolyásoló tényező számukra, mennyire márkahűek, mennyire árérzékenyek, mennyire hatnak rájuk a reklámok, mint vásárlást elősegítő eszköz, stb.). A kutatás eredményeiből teljes mértékben leszűrhető, hogy a magyar fogyasztók, ruhavásárlás tekintetében árérzékenyek és jellemző rájuk a céltudatlan vásárlás, aminek hatására gyakran impulzusvásárlóként viselkednek. A férfiak időráfordítása csekélyebb, az egyszerűségre és a gyors feladat elvégzésre koncentrálnak, míg a nők akár időtöltésként is hajlandóak ezt a tevékenységet végezni. A márkahűség megjelenik mindkét nem részéről, mintahogy a belső szubjektív preferencián alapuló döntési magatartás is. A márka szerepe nem annyira meghatározó, mint az ár és a minőség, azonban a minőség, mindenkinek a szubjektív megítélésén alapszik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: piaci igények, piaci termékek, vásárlói magatartás, vásárlók, vevők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet