A szálloda dolgozóival, munkatársaival szemben támasztott aktuális elvárások - vendég- és munkatársi megközelítésből

Kulikova Mariia (2021) A szálloda dolgozóival, munkatársaival szemben támasztott aktuális elvárások - vendég- és munkatársi megközelítésből. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kulikova Mariia_TV_A szálloda dolgozóival, munkatársaival szemben támasztott aktuális elvárások - vendég- és munkatársi megközelítésből.pdf] PDF
Kulikova Mariia_TV_A szálloda dolgozóival, munkatársaival szemben támasztott aktuális elvárások - vendég- és munkatársi megközelítésből.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fő témájául azok az elvárások szolgáltak, melyeket az alkalmazottakkal szemben több irányból fogalmaznak ma meg munkájuk során. A kutatás arra kereste a választ, hogy a szállodák megítélése szempontjából mennyire tekinthető meghatározónak a személyzet és viselkedése, és szakmai tudása. Kérdés, hogy mi alapján teljesít megfelelően a személyzet a vezetőség és a vendégek megítélése alapján. Vajon egyenesen arányos-e a juttatások, például a bérek mértéke az elvárások mennyiségével. Fontos rávilágítani, mennyire nehéz a szállodai dolgozók munkája, mennyi különféle elvárásnak kell megfelelniük, mennyi különféle képesség és kompetencia birtokában kell lenniük. A kutatási kérdések vizsgálata primer kutatások keretében történt, kérdőíves módszerrel (szállodaiparban dolgozó/turizmus és vendéglátás tanulmányokat folytatók körében), illetve egy-egy szálloda vezetőjével készített mélyinterjúkkal. A vizsgálat eredménye, hogy a szállodai személyzettel szembeni elvárások átalakulóban vannak, már jócskán elrugaszkodnak a releváns szakirodalomban megfogalmazott elvárásoktól, bár ennek még nyomai megvannak a munkáltatóknál. A vendégek, elsősorban a fiatalabbak már kevésbé kritikusak. Fontos változás, hogy a dolgozók már nem annyira alávetettek a vendégekkel szemben. Bár az alkalmazottak kiválasztásánál még mindig fontos szempont a szakmai tudás, elsősorban a magasabb és a speciális pozícióknál, a hangsúly egyre inkább a személyiségjegyek irányába tolódik el.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elvárás(ok), emberi erőforrás - munkaerő, szállodaipar, személyiség, személyzet
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet