The role of social media in tourist destination marketing

Sasvári Léna (2021) The role of social media in tourist destination marketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dissertation_Sasvári Léna.pdf] PDF
Dissertation_Sasvári Léna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

My dissertation is about the role of social media in tourist destination marketing. Nowadays social media is inevitable in all areas of life, so it is also true for marketing campaigns. Whereas destination's goods are themselves and their services, they also need a good marketing plan. Social media is very good in this marketing plan, because it can reach millions of people from all over the world at the same time.  There is a very big competition between the millions of destinations of the word, so each and every destination has to be unique, and show their values in their marketing.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Kovács Miklós
Belső
óraadó tanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Destination, digital, marketing, Social media, tourism
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet