A reklámok hatása a gyermekekre

Réz Adrienn (2021) A reklámok hatása a gyermekekre. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Réz Adrienn-Szakdolgozat.pdf] PDF
Réz Adrienn-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatomban azt fogom bemutatni, hogy a reklámok milyen hatással lehetnek a gyermekek viselkedésére és fejlődésére. Úgy gondolom, hogy ez egy olyan téma amivel kifejezetten érdekes és érdemes foglalkozni. Rengeteg nagyon hasznos információra tehetünk szert. Minden emberre hatással lehetnek a reklámok és ez a gyermekek tekintetében sincs másképp. Azért választottam ezt a témát, mert szeretnék a lehető legtöbbet megtudni, arról, hogyan hathat egy-egy reklámnak szánt kisfilm az egyik legbefogadóképesebb csoportra, vagyis a gyermekekre. Az egyes fejezetekben más-más szempontok alapján vizsgálom majd, milyen pozitív, tanító jellegű hatásai lehetnek a különböző reklámfilmeknek és, hogy milyen negatív befolyásoló szereppel is bírhatnak. A kutatásom célja az, hogy felmérjem milyen módon és mennyire képes is egy reklámfilm befolyásolni egy gyermek fejlődését és a viselkedését. Szeretném kutatni melyik korosztály a legbefolyásolhatóbb és, hogy melyek azok a reklámelemek (például zene, színvilág) amelyek a legnagyobb befolyásoló hatással bírnak és szeretnék választ kapni arra is, hogy a szülők milyen típusú, illetve milyen üzenetet közvetítő reklámokat tartanak megfelelőnek a gyermekeik számára. A kutatás során szeretnék választ kapni arra milyen is egy társadalmilag és etikai szempontból elfogadott és jónak tartott reklám, ez pedig úgy gondolom minden marketinggel és kereskedelemmel foglalkozó személy számára fontos információ lehet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztás, gyerekek, hirdetések, pszichológia, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:16
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet