Generációváltás és az utódlástervezés a családi vállalkozások gyakorlatában - két hazai kozmetikai cég példáján keresztül

Kulcsár Claudia (2021) Generációváltás és az utódlástervezés a családi vállalkozások gyakorlatában - két hazai kozmetikai cég példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kulcsár_Claudia_Szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Kulcsár_Claudia_Szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az egyetemi tanulmányaim lezárására szolgáló szakdolgozatom témájául a családi vállalkozásokban zajló generációváltás vizsgálatát választottam. Ezzel a témával először szervezeti és humán menedzsment órán találkoztam. Egy szerencsés véletlennek mondanám, hogy ez a téma pont akkor megtalált és én ki is választottam, mert akkor váltottam turizmus és vendéglátásról kereskedelem és marketing szakra és az ebből a témából készített beadandó ébresztett rá arra, hogy milyen jó döntést hoztam. Rájöttem, hogy egy olyan lehetőség áll előttem amire az egyetemi jelentkezés előtt még nem is gondoltam. Most pedig egy lehetséges karrierútként azonosítom, hogy az édesapám és keresztapám által vezetett vállalkozáshoz csatlakozzak. A jövőmet illető kérdést még sok minden befolyásolja, de úgy érzem a generációváltás témájának megismerése csak az előnyömre válhat. Egyetemi tanulmányaim tökéletesen illenek egy utód felkészülési folyamatába. Valamint motivációt is érzek a céghez való csatlakozásra. Tehát az első indok, hogy komolyabban elkezdtem foglalkozni a témával a személyes érintettség. A második indok pedig, a generációváltás kérdésének aktualitása hazánkban. A rendszerváltozás után létrejött családi vállalkozások nagy százaléka már elkezdte vagy a közeljövőben fogja megtapasztalni, hogy a generációváltással való szembenézés milyen összetett és nehéz feladat. A generációváltás kihívásnak sikeres teljesítése gazdasági szempontból is jelentős, mert a családi vállalkozások több országban is a gazdaság gerincét alkotják. Tömeges megszűnésük súlyos gazdasági problémákhoz vezethet. Tehát legfőbbképpen ezen két indok miatt választottam a családi vállalkozások generációváltásának témáját, melynek gyakorlati megvalósulását a szépségiparban kutattam, mivel édesapámék cégének működése a hajkozmetikumokhoz köthető. Primerkutatásomnak köszönhetően a hazai kozmetikai szféra két meghatározó családi vállalkozásának képviselőivel készíthettem interjút.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Vágány Judit Bernadett
Belső
főiskolai tanár; Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: családi vállalkozások, Dr. Kelen, generációváltás, Ilcsi, kozmetikai ipar, stratégia, utódlástervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:15
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet