Tartalomgyártás a YouTube-on

Panka Zsombor (2021) Tartalomgyártás a YouTube-on. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of PankaZsombor_Szakdolgozat.pdf] PDF
PankaZsombor_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat, a YouTube nevezetű közösségi média platformot hivatott bemutatni és azokra a kérdésekre válaszol, hogy hogyan születik a YouTube-ra a videós tartalom, mitől lesz egy videó jó YouTube videó és mit jelent youtubernek lenni. A YouTube-ra történő tartalomgyártás feltárása során megnéztem a közösségi médiák kialakulását és jellemzőit, illetve, hogy hogyan alakult ki a tartalommarketing, majd rátértem a YouTube kialakulására, kezdeti éveire, az első feltöltött videókra és az első youtuberekre. A dolgozatban ezután a mai YouTube-ra térek át, megvizsgálom magát a felületet, majd a videótípusokat és tartalomfogyasztási fajtákat, illetve azt a kérdéskört taglalom, hogy mitől lesz egy videó jó YouTube videó. A dolgozat második felében két online kérdőíves kutatást végzek el. Az elsőt 10 youtuber töltötte ki és kíváncsi voltam egyrészt a csatornájuk elindulásának körülményeire, motivációikra, miértjeikre, illetve arra, hogy mennyire tudatosak a tartalomgyártás terén és hogy mit szeretnek és mit nem a videós tartalomgyártásban. Hogy teljes képet kapjak a YouTube-ról, a második kérdőívben a YouTube felhasználási szokásokat mértem fel, hogy mióta, miért, meddig és hogyan fogyasztanak tartalmat a platformon az emberek. Végül a két kutatás eredményeit kielemeztem és összehasonlítottam egymással, illetve a számomra - a saját csatornám (ZsomBisztró) YouTube Studiojában - elérhető tényadatokkal. A kutatásaim eredményei többek között rámutattak, hogy a YouTube-ot minden korosztály képviselői használják és a különböző korcsoportok hasonló arányban hajlandóak likeolni, kommentelni és linkekre rákattintani, tehát a YouTube nem csak a fiatalok eszköze, sőt az idősebbek átlagosan tovább is nézik a videókat, amire rákattintottak. Ezen kívül az is kiderült, hogy minél gyakrabban használja valaki a YouTube-ot, annál több időt tölt el egy látogatás alkalmával a platformon, illetve, hogy a youtuberek sokkal fontosabbnak gondolják egy videó szempontjából a videóst, mint maguk a nézők.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, közösségi média, tartalomgyártás, videók, videós tartalom, youtube, youtuberek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 22. 08:15
Utolsó módosítás: 2022. Már. 22. 08:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet