Filep Dominik (2021) Képzés, fejleztés, mentorálás egy középfokú oktatási intézményben és egy utánpótlás sportegyesületnél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Filep Dominik diplomadolgozat_1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
osszefoglaloFD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (174kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban a képzés, fejlesztés, mentorálás témakörét vizsgáltam egy általam választott középfokú oktatási intézményen, a Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Technikumán, és egy utánpótlás sportszervezeten, a DVSC Labdarúgó Akadémián keresztül. A vizsgálatom lényegében egy összehasonlító elemzés volt, amelyben két intézményt hasonlítottam össze, ahol a fiatalok képzése folyik, csak a képzés iránya tér el egymástól. A középfokú intézményben szakirányú képzések folynak, ahová az általános iskola 8. osztálya után jelentkezhetnek a tanulók. Az utánpótlás sportegyesületbe már 6 éves kortól várják a fiatalok, akik szeretnék megismerni a labdarúgást és ebben szeretnének fejlődni. Vizsgáltam, hogy az általam választott intézményekben dolgozóknak milyen kompetenciákra van szükségesük, hogy a betöltött munkakört el tudják látni, valamint, hogy milyen végzettséggel rendelkeznek a munkavállalók. Emellett kitértem, hogy az intézményekben dolgozók milyen rendszereséggel vesznek részt képzéseken, folynak-e fejlesztések és a mentorálás hogyan megy végbe. A kutatásom célja az volt, hogy rávilágítsak, hogy milyen hasonlóságok és különbségek vannak a két intézmény képzési rendszerében, a fejlesztésekben és a mentori képzésben. A kutatásom során primer és szekunder adatgyűjtési módszereket alkalmaztam. A szekunder kutatás során leginkább hazai szakirodalmakat olvastam el, tanulmányoztam és dolgoztam fel a képzés, a fejlesztés és a mentorálás témakörében. A primer adatgyűjtésen belül három módszert alkalmaztam, melyek az online interjú és kérdőíves felmérés, valamint a tartalomelemzés. Interjút készítettem az intézmények vezetőivel, valamint a DVSC Labdarúgó Akadémia oktatásvezetőjével. Az online kérdőíves megkérdezés módszerét is alkalmaztam, melyet az intézmények dolgozói részére juttattam el, valamint tartalomelemzést végeztem a rendelkezésemre bocsátott anyagokból. A DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum vezetője rendelkezésemre bocsátotta a szakmai programot, a pedagógiai szakmai programot, valamint a vezetői programot, míg a DVSC Labdarúgó Akadémia vezetőségétől megkaptam az akadémia oktatási-képzési programját és szakmai képzési tervét. A kutatásom során arra az eredményre jutottam, hogy mind a DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum, mind pedig a DVSC Labdarúgó Akadémia hasonlóan működik, és hasonló értékeket képvisel. A legnagyobb különbség a szakemberek végzettségében van. Míg a DSZC Brassai Sámuel Műszaki Technikumában dolgozó pedagógusok mindegyike rendelkezik felsőfokú szakirányú végzettséggel, addig a DVSC Labdarúgó Akadémián dolgozó sportszakemberekről ez nem mondható el. Véleményem szerint a labdarúgó akadémián dolgozó és fiatalokkal foglalkozó, oktató-nevelő munkát ellátó szakembereknek is rendelkezniük kellene pedagógiai végzettséggel. A másik különbség a két intézmény között a szakmai tapasztalat. A technikumban dolgozók többsége nagyobb szakmai tapasztalattal rendelkezik, mint az akadémián dolgozók.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fejlesztés(ek), képzések, mentorálás, nevelés, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 11:58 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 11:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |