Ferencz Sándor Zsolt (2021) Agilis szervezetfejlesztés az OTP Bank példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_O_Ferencz_Sándor_Zsolt_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 08.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem_Ferencz Sándor Zsolt_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (259kB) |
|
PDF
Ferencz Sándor Zsolt_temavazlat-es-osszefoglalas_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 08.. Download (972kB) |
|
PDF
Nyilatkoazt_Ferencz Sándor Zsolt.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 08.. Download (359kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban elsőként a változásmenedzsmenten belül található két modell alapjait mutatom be általánosságban, mely minden ebben az ágazatban működő vállalat számára irányadó modellt tud jelenteni. Ezen modelleket felhasználva pedig értékelem és bemutatom a bázisvállalatom szervezeteinek változását. Ezt követően a fentebb említett két modellt összehasonlítva összefoglalom a változásmenedzsment témakörét és rátérek az agilitás témakörére. Az agilitás témakörénél magát a módszertan létrejöttét bemutatva végig haladok az agilis módszereken, ahol kitérek a Scrum és a Kanban működésre és összehasonlításra. Emellett az agilitásban használatos tudásmegosztásra létrehozott Guild szervezeteket is felvezetem és bemutatom az agilis módszertanban használt új munkaköröket, amik már a változás következtében létrejött új szerepköröket mutatják be. A fejezet zárásaként egy összefoglalóval pedig lezárom az agilis témakört. A témakör lezárását követően a bázisvállalatomra áttérve bemutatom az OTP Bank Nyrt.-t, ami több, mint 70 éves múltra tekint vissza. A vállalat a magas szintű kiszolgáláson túl, számos országban piacvezető pozícióban van, aminek megőrzése érdekében váltott az agilis működésre, ez pedig a szektorban „Pioneerként” hajtotta végre Magyarországon. Dolgozatomban bemutatásra kerültek a vállalat különböző területein (Omnichannel Tribe és Elosztott Rendszerek Fejlesztési Igazgatóság) belül fellelhető hiányosságok és problémák a Kotter-modell alapján, illetve ezek megoldására megpróbáltam a vállalat segítségére lenni. Többek között a változást létrehozó csapat hiányosságaira hívtam fel a figyelmet, illetve az ebből adódó szervezeti hiányosságokra. Megpróbáltam rávilágítani arra, hogy e problémák megoldásával a szervezet elhivatottságán kívül a hatékony együttműködés és az ezzel járó sikerek és eredmények is növekedni fognak. A 2000-es évek elején is élen járt az OTP Bank a digitális fejlődésnek, azonban a felgyorsult környezet hatására a 2015-ös Digitális Transzformációs Programmal egyidőben elindított agilis próbálkozás már rámutatott arra, hogy az OTP óriási fejlődésen ment keresztül az elmúlt 17 évben és arra, hogyan jutott el az elektronikus számlakivonattól kezdődően az agilis szemléletmód bevezetéséig.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | agilis módszertan, kanban, OTP Bank, projektmenedzsment, változásmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 11:58 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 11:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |