Az online értékesítés térnyerése a koronavírus idején

Forró Viktória (2021) Az online értékesítés térnyerése a koronavírus idején. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Forró_Viktória_GN9ML2.pdf] PDF
Szakdolgozat_Forró_Viktória_GN9ML2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Forró_Viktória_GN9ML2.pdf] PDF
BA_O_Forró_Viktória_GN9ML2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (366kB)

Absztrakt (kivonat)

Az online kereskedelem megjelenése változásokat hozott a vállalatok és a fogyasztók életébe egyaránt. Mindkét félnek nyitottnak kellett lenni a digitalizáció felé, hogy virtuálisan találkozni tudjanak egymással. A koronavírus megjelenése ráébresztett sok cégvezetőt, hogy online platformokra igenis szükség van, mert anélkül ellehetetlenülnek, nem lenne értékesítésből származó bevételeik, ha esetleg ismét sor kerülne újabb szigorításokra, bezárásokra. Azok a vállalatok, akik rendelkeztek internetes áruházzal megtapasztalhatták, hogy a forgalom megnövekedésekor is tökéletesen funkciónál-e a weboldaluk, mert a rendelések megnövekedése során a készletnyilvántartásnak  gördülékenyen kell működnie. A vevők és a cégek számára egyaránt előnyöket és hátrányokat tartogat a virtuális piac. A vevőknek a vásárlás kényelmesebbé és gyorsabbá vált, de az interneten vannak olyan vállalatok, amelyek bizonytalanságot keltenek bennük. A cégek előtt egy új lehetőség jelent meg, ahova belépve bővíthetik a célközönségüket és az értékesítési területüket, de ehhez plusz költségekkel kell tervezniük a költségvetésben.  A vállalatok sikerességéhez szükség van stratégiai tervhez, hogy azt követve még eredményesebbek legyenek. A világjárvány megmutatta, hogy a több évet átölelő tervek sohasem kőbe vésettek és a külső környezeti hatásokat figyelembe kell venniük. A járványnak köszönhetően a vállalatok költségvetése teljesen átalakult, de hazánkban a kormány kedvezményeket vezetett be, hogy a cégekről terhet vegyen le. Az Inditex cégcsoport a világon az egyik legnagyobb ruházati kereskedelmet folytató vállalat. A koronavírus hatással volt a cégre, mert  árbevételében visszaesést lehetett tapasztalni. A forgalmát elemezve elmondható, hogy a járvány alatt az online értékesítésből származó bevétele jelentősen megnőtt, amíg a fizikai üzleteké visszaesett. A vállalat vezetősége fontos tartja a folyamatos technológiai fejlesztéseket, hogy minél több piacon legyenek jelen és hatékonyan működjenek. Primer kutatásom segítségével azt akartam alátámasztani, hogy az online értékesítés egyre népszerűbb és a koronavírus hatására nagyobb teret nyert.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális felületek, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus üzleti stratégia, Inditex csoport, koronavírus-járvány (COVID-19)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 11:57
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 11:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet