Az Employer branding sajátosságainak vizsgálata generációs aspektusban

Farkas Boglárka Lúcia (2021) Az Employer branding sajátosságainak vizsgálata generációs aspektusban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Farkas Boglárka Lúcia_DIF3SI_EE_szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Farkas Boglárka Lúcia_DIF3SI_EE_szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Farkas Boglárka Lúcia_témavázlat összefoglalás_2021.pdf] PDF
Farkas Boglárka Lúcia_témavázlat összefoglalás_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (301kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az employer branding fogalmát, eszközeit tárgyaltam, illetve azt, hogy hogyan származhat a munkavállaló elkötelezettsége a vállalat megtartásra szolgáló cselekedeteiből. Az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés célja, a vállalati jó hírnév elterjesztése a köztudatban és a munkaerőpiacon. Rendkívül fontos az is, hogy milyen kép alakul ki egy cégről a dolgozói szemében, hiszen Ők lesznek a tapasztalatok hírvivői. A márkaépítés nem csak a munkavállalókon múlik, hanem a munkáltató cselekedetein, a pozitív kisugárzásán. Fontos, hogy hiteles legyen a vállalat és olyan képet mutasson magáról és a körülményeiről, amely a valóságot és a mindennapokat tükrözi. Elengedhetetlen, hogy a kiválasztási, interjúzási folyamaton lerajzolt kép fogadja az első munkanapon a munkavállalót, illetve a későbbiekben is az előrebocsátott ígéretek be legyenek tartva. Itt gondolhatunk a munkaórák számára, túlórára, feladatok mennyiségére és a határidők szigorúságára. Kutatások szerint a munkavállalók elégedettségét nem csak a pénzbeli juttatásokkal lehet elérni. Hatalmas mértékben lehet csökkenteni a fluktuációt azzal, ha elérik a vállalatok, hogy a dolgozók jól érezzék magukat, jó kedvvel menjenek munkába. Fontos az alkalmazottakat bíztatni arra, hogy merjék felvállalni ötleteiket és tudjanak beszélni arról, ha túlterheltnek érzik magukat. Az is nagy könnyedség lehet, ha vezetőjükhöz bátran mernek fordulni aggodalmaikkal. Számtalan eszközzel, megannyi platformon próbálják elérni a potenciális munkavállalókat, illetve hatalmas erőt fektetnek a munkatársaik megtartásába napjainkban a vállalatok. Ennek néhány eszköze a rugalmas munkavégzés, a korlátlan fizetett szabadság, a home office lehetősége, a megfelelő munkahelyi eszközök biztosítása, a sportolási lehetőségek nyújtása, az egészségügyi vizsgálatok támogatása, a céges bulik, elismerések és díjak nyújtása.Azok a jelentkezők, akik végül nem lesznek alkalmazva, csalódottan távozhatnak. Fontos lehet, hogy milyen üzenettel és módon engedik a munkáltatók őket útnak. Az interjút lebonyolító kollegának kedvesen, empatikusan ajánlott kezelnie a helyzetet, annak érdekében, hogy utólag úgy gondoljon vissza a jelentkező a vállalatra, hogy az korrekt volt vele. Vázoltam az ezzel kapcsolatos HR és Marketing tevékenységek eloszlását. Empirikus kutatásomban vizsgáltam azt is, hogy mi alapján jelentkeznek a munkavállalók különböző pozíciókra. Mi az, ami megfogja őket, az anyagi oldal, avagy a vállalat szemlélete, a kínált munkakörnyezet vagy éppen a karrier lehetősége? Kutatásom során kitértem arra is, hogy az egyes korosztályokat hogyan lehet elérni, milyen formában érdemes márkát építeni velük szemben? Célom az volt, hogy igazoljam, hogy versenyelőnnyé válhat a vállalatok számára, ha a Z generációtól a boomerekig, minden korcsoportot alkalmaznak. Hiszek abban, hogy a korosztályok sokszínűsége több lehetőséget ad a fejlődésre és a siker elérésére, továbbá vonzó lehet a munkakeresők számára.Empirikus kutatásom a munkáltatói márkaépítés és a generációk keresztmetszetére fókuszált. Fő kutatási kérdéseim így hangzottak: Általánosságban hogyan hat egy vállalat életére a több generációs lét, milyen jellemvonásokat szül? Hogyan lehet employer brandinggel fejleszteni a generációs nehézségeket? Előnyt kovácsol, vagy éppen hátrányt szül, hogy több generáció dolgozik együtt egyidejűleg?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Győri Zsuzsanna
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Kelsánszky Mária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás menedzsment, employer branding, generációk, munkáltatói márkaépítés, többgenerációs munkahelyek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 11:57
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 11:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet