A home office-ra való átállás vezetői kihívásai egy magyarországi nagyvállalatnál

Figura-Simon Klaudia (2021) A home office-ra való átállás vezetői kihívásai egy magyarországi nagyvállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Figura-Simon-Klaudia_-A-home-office-ra-való-átállás-vezetői-kihívásai-egy-magyarországi-nagyvállalatnál.pdf] PDF
Figura-Simon-Klaudia_-A-home-office-ra-való-átállás-vezetői-kihívásai-egy-magyarországi-nagyvállalatnál.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Figura-Simon-Klaudia_FQEWPE_GM_Vállalkozásmenedzsment.pdf] PDF
Figura-Simon-Klaudia_FQEWPE_GM_Vállalkozásmenedzsment.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (935kB)

Absztrakt (kivonat)

Aktualitás szempontjából nagy jelentőséggel bír a 2020-ban Magyarországot is elérő világjárvány. A járvány gyors terjedésének megfékezése érdekében, a kormány különböző intézkedéseket rendelt el. Ezek közül az egyik legfontosabb, amit a szakdolgozatom felölel, az a home officera való átállás. Rendkívül gyorsan kellett alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez, mind a magénéletünk, mind pedig a munkahelyünk kapcsán. A pandémia okozta kihívások egymás után érték el a gazdaság szereplőit.Szekunder kutatással vizsgálom a home office-ra való átállás kihívásait, előnyeit és hátrányait, munkavállalói, munkaadói és szervezeti szinten is. Különböző irodalmakból és internetes forrásokból azt olvashatjuk, hogy a motiváció fenntartás, kommunikáció hiánya és a munka újra megszervezése , megfelelő számítástechnikai eszközök biztosítása kihívást okozott a vezetők számára. Kutatásomat primer kutatással végeztem, ahol a cég négy különböző csoportjának vezetőjével készítettem személyes interjút. Arra keresem a választ, hogy milyen kihívásokkal néztek szembe a vezetők az átállás során annak érdekében, hogy a napi ügymenet fenntartható legyen. Célzottan kérdeztem rá a vezetőknél a szakirodalomban is megfogalmazott kihívásokra, mint például motiváció fenntartás, kommunikáció, munkaszervezés és biztonságtechnikai kérdések. Válaszok alapján a cég gördülékenyen vette az akadályokat, nagyon sokat kommunikáltak a munkavállalókkal és sokat beszéltek a munka magánélet egyensúly fenntartásáról. Volt eset, amikor a személyes kommunikáció hiánya miatt nem sikerült időben teljesíteni a feladatokat, de később erre is találtak megoldást előre ütemezett megbeszélésekkel. Biztonsági szempontból is kifejlesztették a saját hálózatukat, amihez otthonról is kapcsolódni lehet, így a céges alkalmazások csak azon keresztül érhetőek el, illetve semmilyen más internetes felület nem nyitható meg róla. A feladatok megfelelő priorizálása is kihívást jelentett, azonban a vezetők közösen fel tudták állítani a megfelelő sorrendet. Összességében elmondató, hogy a szakirodalomban olvasható kihívások valóban kihívást jelentettek, azonban a vizsgált cég mérhetetelen profizmussal és odaadással állt a helyzet megoldásához. Ennek köszönhetően kis idő elteltével már minden gördülékenyen halad.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK
Fehér Edina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kihívás(ok), koronavírus-járvány (COVID-19), munkavállaló, munkáltató, távmunka, vezetők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 11:57
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 11:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet