Teljesítményértékelés: célok és módszerek. A TÉR folyamatának bemutatása a CIB Bank Zrt. gyakorlatán keresztül

Dehurta János (2021) Teljesítményértékelés: célok és módszerek. A TÉR folyamatának bemutatása a CIB Bank Zrt. gyakorlatán keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Dehurta_Janos_emberi_eroforrasok_levelezo_IVZ3S6_FINAL.pdf] PDF
Szakdolgozat_Dehurta_Janos_emberi_eroforrasok_levelezo_IVZ3S6_FINAL.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Dehurta_János.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Dehurta_János.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (255kB)
[thumbnail of temavazlat-es-osszefoglalas_Dehurta_Janos_IVZ3S6_emberi_eroforrasok_levelezo.pdf] PDF
temavazlat-es-osszefoglalas_Dehurta_Janos_IVZ3S6_emberi_eroforrasok_levelezo.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 14..

Download (272kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként azért választottam a teljesítményértékelés témakörét, mert már saját magam is megtapasztalhattam a korábbi és jelenlegi munkahelyeimen, hogy a különböző vállalatok mennyire eltérő formában alkalmazhatják a teljesítményértékelés eszközét, illetve annak eredményeinek a felhasználását.  Egy jól és megfelelő céllal kialakított teljesítménymenedzsment számos előnnyel járhat egy vállalat életében. Segítségével a vállalati célok összhangba hozhatók az egyének céljaival, illetve a TÉR eredményei az emberi erőforrás menedzsment számos területén felhasználhatóak. Dolgozatom első részében a szakirodalmakból megismert elméleti módszertanokat ismertettem a teljesítményértékelésről, ezt követően pedig a jelenlegi munkahelyemen, a CIB Bank Zrt.-nél működő teljesítményértékelési rendszer folyamatát mutattam be. Elsősorban azt vizsgáltam, hogy a szakirodalmakból megismert elméleti módszerek mennyire valósulnak meg a Bank gyakorlatában. Mivel a teljesítményértékelés folyamatát én csak az értékelt szemszögéből tapasztalhattam meg a Banknál eltöltött négy évem során, ezért segítségül kértem a cégünk egyik tapasztalt HR vezetőjét, hogy mutassa be milyen szempontok szerint történik az értékelés. Továbbá átbeszéltük, hogy milyen adminisztrációs teendői vannak ebben az időszakban egy vezetőnek, illetve részletesen ismertette a teljesítményértékelés folyamatát. Ezáltal egy teljes képet kaptam arról, hogy miként is épül fel a teljesítményértékelés rendszere a vállalatunknál. Vizsgálatom során arra jutottam, hogy a CIB Banknál elsődlegesen üzleti és stratégiai céllal került kialakításra a rendszer, de emellett javadalmazási és kompenzációs döntések megalapozására is alkalmazzák. A teljesítményértékelési rendszer eszközként szolgál a szervezeti és egyéni célok összhangba hozására, illetve a teljesítmények növelésére. Emellett a TÉR eredményei rendszeresen felhasználásra kerülnek egyéni fejlesztési célokra is. A CIB Banknál jelenleg évi egy alkalommal történik formális keretek között teljesítményértékelés, de a vállalat szervezeti kultúrájában kiemelten fontos szerepet kap, hogy az év többi részében is történjen minőségi és konstruktív visszajelzés a kollégák felé a vezetés részéről. Erről tesz tanúbizonyságot az is, hogy a Bank idén elindította az úgynevezett „Feedback Plusz” programot, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a munkavállalók körében, a többszöri és rendszeres visszajelzés fontosságára. A dolgozatom másik részében a Banknál végzett kutatásom eredményét mutattam be. A kutatásom elsődleges célja a CIB Banknál az volt, hogy a teljesítményértékelési folyamatról készített elemzésemet alá is tudjam támasztani valamilyen módon. Ehhez a vállalat munkavállalóinak a véleményét is szerettem volna megismerni azzal kapcsolatban, hogy a gyakorlatban mennyire valósul meg a korábban részletezett értékelési folyamat és annak módszerei. Ennek megvalósítására egy kérdőíves kutatást alkalmaztam, mert véleményem szerint ezzel a módszerrel lehetett a legtöbb munkavállaló véleményét elérni a témával kapcsolatban. A kérdőívemet online készítettem el, és a Bank belső levelező rendszerében küldtem szét a vállalat különböző szervezeti egységeinek. A kutatásom során azt állapítottam meg, hogy Bank dolgozóinak többsége tisztában van a vállalat által kitűzött célokkal és azt is tudják, hogy ehhez mit várnak el tőlük a munkájuk során. Ez azért fontos tényező, mert a Bank teljesítménymenedzsmentje szorosan kapcsolódik a vállalat üzleti tervéhez és stratégiájához, és a célok eléréséhez nélkülözhetetlen, hogy a munkavállalók tisztában legyenek a fentiekkel. Továbbá arra a következtetésre is jutottam, hogy a kollégák véleménye szerint elegendő támogatás érkezik a vállalat és vezetők részéről ahhoz, hogy jó teljesítményt tudjanak nyújtani a munkájuk során. Emellett a válaszokból az is kiderült, hogy kiemelten fontos a CIB munkavállalói számára, hogy a jó teljesítményüket anyagi juttatásokkal is elismerjék, illetve, hogy az éves teljesítményértékelésen kívül az év többi részében is folyamatosan kapjanak visszacsatolást a munkájukkal kapcsolatban. A kérdőívet kitöltők visszajelzése alapján elmondható, hogy ha nem is teljesen, de összeségében elégedettek a munkavállalók a jelenleg CIB Banknál működő teljesítményértékelési rendszerrel. Véleményem szerint a legnagyobb hibája a Bank teljesítményértékelési folyamatának, hogy az éves célok meghatározásakor nem kerülnek kellőképpen bevonásra a kollégák. Az éves célokat sokkal személyre szabottabban kellene kialakítani, illetve sokat segíthetne az is, ha azoknak egy részét saját maguknak kellene meghatározni, hogy ezáltal azok teljesítésére nagyobb motivációjuk legyen az év további részében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, kompetencia, teljesítmény, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:48
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet