A kis- és középvállalkozások lehetőségei az online térben - Fókuszban az online ruhavásárlási preferenciák

Egyeki Szabolcs Gergely (2021) A kis- és középvállalkozások lehetőségei az online térben - Fókuszban az online ruhavásárlási preferenciák. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Egyeki_Szabolcs_Gergely_Szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Egyeki_Szabolcs_Gergely_Szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Egyeki Szabolcs Gergely - Szakdolgozat összefoglalás.pdf] PDF
Egyeki Szabolcs Gergely - Szakdolgozat összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (145kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban igyekeztem átfogó képet adni arról, hogy milyen lehetőségei vannak a mai modern világban egy hazai kis- és középvállalkozásnak. Ismertettem magát a fogalmat, azaz, hogy mit is értünk kis- és középvállalkozás alatt, milyen szereplői vannak ennek a szektornak. Alaposan bemutattam, hogy milyen fellelhető eszközöket, technológiákat, lehetőségeket tudnak alkalmazni annak érdekében, hogy észrevehetővé váljanak a nagy marketing zajban. Széleskörűen bemutattam a marketing történetét, fogalmát, a marketing eszközöket, a marketing mix elemeit, különböző modelleket, amelyek segítségével tudatosan kategorizálhatjuk a szegmentálást (pl. 4P, 7P, 4C, 5M, stb.). A marketing két fő csoportját, azaz az offline és online marketing eszközeit is összehasonlítottam, kiemeltem, hogy mi szól az egyes fajták mellett, illetve ellen.Meglátásom szerint a mai világban a digitális megjelenés a kulcsa egy vállalkozás fennmaradásának és előre jutási lehetőségének, így fontosnak éreztem az internet kialakulásának, illetve az egyes közösségi média platformoknak a megszületését és fejlődését bemutatni. A legnagyobb piacvezető social media felületeket, azaz a Facebookot, Instagramot, Twittert, TikTokot és Youtube-ot külön ismertettem annak érdekében, hogy transzparenssé váljon, hogy melyik felületen kb. hány felhasználó van, milyen lehetőségeket biztosít. Ezek alapján talán könnyebben el tudja dönteni egy kereskedelmi cég képviselője, hogy melyik oldalon tudja legsikeresebben elérni az ő meglévő- vagy potenciális ügyfeleit. Rávilágítottam az e-kereskedelem fejlődési útjára, megvizsgáltam az egyes weboldalakkal, webshopokkal kapcsolatos tudnivalókat, előnyöket, hátrányokat, SEO keresés optimalizálási megoldásokat, stb.Az utóbbi években kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem, azon belül is az interneten továbbított és tárolt adatoknak a védelme, annak jogi háttere. Elmondható, hogy a mai modern világban az adat vált igazán értékessé, komoly visszaéléseket eredményezhet az, ha érzékeny személyes adatok szivárognak ki illetéktelenekhez. A tudatos adatvédelem megerősítése érdekében bemutattam általánosságban az interneten jelen levő adatvédelmi tudnivalókat, a közösségi oldalak adatvédelmi problémáit, valamint a GDPR megalkotását.A részletes és átfogó elméleti tudásanyag feldolgozását követően alaposan és körültekintően bemutattam saját kutatásaim eredményét. Két fajta kutatást végeztem el: egy kvalitatív kutatás keretében mélyinterjút készítettem Poteczki Imrével, a Saxoo London magyar ruhamárka tulajdonos-ügyvezetőjével. A vele való beszélgetésnek köszönhetően messze menő következtetéseket tudtam leszűrni, hiszen egy közel 25 éves múlttal rendelkező magyar vállalkozás már nagyon sok mindent megélt az évek során, a nézeteinek, stratégiájának megismerésének köszönhetően a magam látásmódja is kiszélesedett.Bemutattam a Saxoo London márka kialakulását, a cég franchise koncepcióját és sajátosan kialakított márkaszemélyiségét. Körülhatárolható vásárlóipersona leírás útján a Saxoo ügyvezetőjével meg tudtuk határozni, hogy pontosan kik a márka célszemélyei, akiket igazán meg akarnak szólítani és vásárlásra ösztökélni. A nagyon érett és széles látókörű menedzsmentnek köszönhetően számos marketing tevékenységet folytat a cég, kimondottan hasznos volt az elméleti tudásomhoz gyakorlati példákat társítani, látni azt, hogy egy élő cég hogyan alakítja ki a marketingstratégiáját, illetve hogyan alkalmazkodik a piaci változásokhoz.Górcső alá vettem a Saxoo London webáruházát, az oldal megjelenését, funkcióit, online rendelések feldolgozásának folyamatát, szállítással és visszáruval kapcsolatos észrevételeket. Továbbá, megvizsgáltam, hogy mely social media felületeken van jelen a cég és mennyire sikeresen hasznosítja a platform adta lehetőségeket.2021-ben elkerülhetetlen, hogy áttekintsük, hogy hogyan befolyásolta a Covid19 világjárvány a vállalkozás életét, milyen kényszerintézkedéseket kellett eszközölniük a túlélés érdekében. Mivel a Saxoo London fő profilja a fizikai üzleteken keresztüli értékesítés, komoly logisztikai és financiális problémákat okozott a cégnek a részleges- majd teljes boltzár elrendelése, a cseh üzleteket sajnos fel is kellett számolnia. Szerencsére a nehézségek ellenére sikerült kilábalnia a cégnek a Covid19 okozta problémákból, most már újból csak a jövőbe tekint, komoly terveket szövöget a következő öt évre nézve is.Annak érdekében, hogy egy összefüggő képet tudjak alkotni a Saxoo Londonról, annak erősségeiről, gyengeségeiről, lehetőségeiről és rá leselkedő veszélyeiről elkészítettem a cég SWOT analízisét. Végezetül megvizsgáltam, hogy az általam az interjút megelőzően felállított hipotézisek mennyire bizonyultak igazoltnak.A kvalitatív mélyinterjú eredményeinek részletes bemutatását követően ismertettem a kvantitatív kutatásom során kapott válaszokat. Szükségesnek tartottam, hogy a vállalkozói oldallal való megismerkedést követően a másik oldalt, azaz a felhasználói, illetve vásárlói preferenciákat, szempontokat is alaposan megvizsgáljam. Kvantitatív kutatásomat kérdőív formájában valósítottam meg, a kérdőívet 224 fő töltötte ki, így nem tekinthető reprezentatívnak, de mégis számos tanulságos esettanulmányt tudtam készíteni az egyes témákkal kapcsolatosan. Viszonylag sok, harmincöt kérdésen keresztül kívántam átfogó képet kapni, majd bemutatni a kitöltők demográfiai adataival, iskolázottságával, internetezési szokásaival, valamint online és offline ruha- valamint más termékkel kapcsolatos vásárlási szokásaival összefüggésben. A kérdőív kiértékelése során, a vizuális élményt és megértést elősegítve grafikonokkal, ábrákkal kiegészítve fogalmaztam meg az egyes kérdésekre kapott válaszok konklúzióját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális megjelenés, e-kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, kis- és középvállalkozás - KKV, közösségi média, online ruhavásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:47
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet