Borsoviczky Regina (2021) A K&H Bank üzleti környezetének elemzése - A digitalizáció hatása a bankszektorra Belső konzulens:. Faculty of Finance and Accountancy.
PDF
A KH bank üzleti környezetének elemzése.pdf Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. December 13.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (159kB) |
|
PDF
BA_O_Borosoviczky_Regina.pdf Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. December 13.. Download (295kB) |
Abstract
A K&H Bank üzleti környezetének elemzése során arra a következtetésre jutottam, hogy a piaci verseny a bankok között is kiélezett. A vevők alkuereje ebben a szektorban alacsony, ami a koncentráltságukból adódik, azaz sok vevő alkotja a keresletet. Ugyanakkor a helyettesítő termékek elérhető közelségben vannak, és több esetben nincs köztük számottevő differencia, így a fogyasztó bármikor elpártolhat. Éppen ezért érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a konkurencia versenystratégiáját és folyamatait, de ennél is nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a meglévő ügyfeleink elégedettek legyenek. Az új ügyfelek megszerzése költségesebb, mint a meglévők megtartása. Nagyon fontos a cég kultúrájába is beépíteni CRM stratégiát és tudatossá tenni azt. Folyamatosan figyelemmel kell kísérni a fogyasztóink szokásait, felmerülő igényeiket, és elégedettségüket. A technológiai innovációkkal a K&H-nak is lépést kell tartani, mert a versenytársak is ezt teszik. Mindazonáltal nem szabad figyelmen kívül hagynia azt a tényt, hogy öregedő társadalomban élünk, és az idősebb réteg nem reagál olyan gyorsan ezekre az újításokra, mint a fiatalabb korosztály, így érdemes lenne lassabb ütemben és kevésbé agresszív módon bevezetnie az innovációs változásokat. A gyors haladásnak olyan következménye is lehet, hogy a fejlesztésre nem marad elég idő, így egy instabil rendszert kapnak a fogyasztók. Ez sok esetben ügyfélvesztést generálhat. Ugyanakkor a vállalatnak nem csak a külső érintettekre kell nagy figyelmet fordítania, hanem a belsőkre is. A kérdőíves kutatásomból kiderült, hogy annak ellenére, hogy már van lehetőség videó azonosításban- vagy telefonos applikáció segítségével számlát nyitni, a megkérdezettek majdnem 90%-a nyitotta személyesen a bankszámláját, és 60%-uk a helyszínen döntötte el, hogy ő annál az adott pénzintézetnél fog számlát nyitni. Az ügyintézés során a dolgozók akkor tudnak a potenciális ügyfelekre jó benyomást tenni, ha ők is hisznek a termékben/szolgáltatásban, és ezzel a pozitív szemléletmóddal értékesítenek. Olyan márkahűséget kell kiépíteni, ami már a kezdeti szakaszban pozitív ügyfél élményt generál, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Ha meg voltak elégedve a szolgáltatással, akkor következő alkalommal is a bevált bankhoz fognak fordulni.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | 21. század, bank, banki ügyfél, bankmarketing, belső környezet elemzése, CRM, digitalizáció, piaci környezet, piaci szereplő(k), szolgáltatásmarketing, ügyfélkapcsolati menedzsment, vállalati környezet, versenyhelyzet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2022. Mar. 11. 08:47 |
Last Modified: | 2022. Mar. 11. 08:47 |
Actions (login required)
View Item |