A K&H Bank üzleti környezetének elemzése - A digitalizáció hatása a bankszektorra Belső konzulens:

Borsoviczky Regina (2021) A K&H Bank üzleti környezetének elemzése - A digitalizáció hatása a bankszektorra Belső konzulens:. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of A KH bank üzleti környezetének elemzése.pdf] PDF
A KH bank üzleti környezetének elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. December 13..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (159kB)
[thumbnail of BA_O_Borosoviczky_Regina.pdf] PDF
BA_O_Borosoviczky_Regina.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2026. December 13..

Download (295kB)

Abstract

A K&H Bank üzleti környezetének elemzése során arra a következtetésre jutottam, hogy a piaci verseny a bankok között is kiélezett. A vevők alkuereje ebben a szektorban alacsony, ami a koncentráltságukból adódik, azaz sok vevő alkotja a keresletet. Ugyanakkor a helyettesítő termékek elérhető közelségben vannak, és több esetben nincs köztük számottevő differencia, így a fogyasztó bármikor elpártolhat. Éppen ezért érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a konkurencia versenystratégiáját és folyamatait, de ennél is nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a meglévő ügyfeleink elégedettek legyenek. Az új ügyfelek megszerzése költségesebb, mint a meglévők megtartása. Nagyon fontos a cég kultúrájába is beépíteni CRM stratégiát és tudatossá tenni azt. Folyamatosan figyelemmel kell kísérni a fogyasztóink szokásait, felmerülő igényeiket, és elégedettségüket.   A technológiai innovációkkal a K&H-nak is lépést kell tartani, mert a versenytársak is ezt teszik. Mindazonáltal nem szabad figyelmen kívül hagynia azt a tényt, hogy öregedő társadalomban élünk, és az idősebb réteg nem reagál olyan gyorsan ezekre az újításokra, mint a fiatalabb korosztály, így érdemes lenne lassabb ütemben és kevésbé agresszív módon bevezetnie az innovációs változásokat. A gyors haladásnak olyan következménye is lehet, hogy a fejlesztésre nem marad elég idő, így egy instabil rendszert kapnak a fogyasztók.  Ez sok esetben ügyfélvesztést generálhat.   Ugyanakkor a vállalatnak nem csak a külső érintettekre kell nagy figyelmet fordítania, hanem a belsőkre is. A kérdőíves kutatásomból kiderült, hogy annak ellenére, hogy már van lehetőség videó azonosításban- vagy telefonos applikáció segítségével számlát nyitni, a megkérdezettek majdnem 90%-a nyitotta személyesen a bankszámláját, és 60%-uk a helyszínen döntötte el, hogy ő annál az adott pénzintézetnél fog számlát nyitni. Az ügyintézés során a dolgozók akkor tudnak a potenciális ügyfelekre jó benyomást tenni, ha ők is hisznek a termékben/szolgáltatásban, és ezzel a pozitív szemléletmóddal értékesítenek. Olyan márkahűséget kell kiépíteni, ami már a kezdeti szakaszban pozitív ügyfél élményt generál, hogy visszatérő vásárlóink legyenek. Ha meg voltak elégedve a szolgáltatással, akkor következő alkalommal is a bevált bankhoz fognak fordulni.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: 21. század, bank, banki ügyfél, bankmarketing, belső környezet elemzése, CRM, digitalizáció, piaci környezet, piaci szereplő(k), szolgáltatásmarketing, ügyfélkapcsolati menedzsment, vállalati környezet, versenyhelyzet
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Mar. 11. 08:47
Last Modified: 2022. Mar. 11. 08:47

Actions (login required)

View Item View Item