Csikós Levente Gábor (2021) A COVID-19 által kikényszerített Home Office-ra való átállás vezetői kihívásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat FTECCE CSLG.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem FTECCE.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (314kB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_FTECCE.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (268kB) |
Absztrakt (kivonat)
2019 novemberében Kína Wuhan városából indult világjárvány sarkainál fogja fordította ki hétköznapi életünket. Az első két hullám felmérhetetlen károkkal és eddig ismeretlen kihatással volt a gazdaságra. Következő év elején elérte Európát a vírus, februárban pedig hazánkban is hivatalosan járványhelyzetet hirdettek. Megannyi intézkedés és megszorítást eszközölt a magyar kormány, a biztonság érdekében az elsődleges kérésük az volt, hogy lehetőségükhöz mérten mindenki csak munkába, illetve élelmiszer vásárlás céljából hagyja el otthonát. A kialakult helyzet olyan kihívások elé állította az országok és vállalatok vezetőit – dolgozatomban az utóbbival kívánok részletesen foglalkozni -, mellyel még nem találkoztak karrierük során. Gyártók, beszállítók, rengeteg cég a teljes lezárás mellett döntött és beszüntette a munkavégzés, akkor még határozatlan időre. Ennek eredményeként a gazdaság behúzta a kéziféket. Gyártási mennyiség nincs, vagy csak kis mennyiségben, bőven a kereslet alatt, illetve ennek a kis mennyiségnek a szállítmányozása is hatalmas gondot okozott. A légi forgalom szinte a nullára csökkent, a hajókkal és konténerekkel való szállítmányozás mindig is a legbonyolultabb modalitás volt, de a pandémia ezen is tovább rontott. A közúti árumozgatás pedig a fizikai kontaktusok miatt több országban tiltólistán volt, a kamionok kilométeres sorokban álltak a határokon tehetetlenül. Az utóbbi évben a helyes – és szigorú – intézkedéseknek köszönhetően jelentősen javult a helyzet, noha nem a megbetegedések számát illetően. Ekkor én harmadéves – Gazdálkodás és menedzsment szakos - hallgató voltam frissen specializálódva Vállakozásmenedzsment specializációra, ahol vállalkozások különböző élethelyzeteinek megoldásával, intézkedések bevezetésének (pl. Válságmenedzsment) elméletével foglalkoztunk. A sors furcsa fintora volt ez ebben a helyzetben. Hogyan lehet életben tartani egy vállalkozást, fenntartani a partnereikkel és ügyfeleikkel a kapcsolatot, vagy éppen új vevőket szerezni ilyen krízishelyzetben? Természetesen erre nincs egzakt válasz, erre a kérdésre még egy-egy cégre leszűkítve egyedileg sincs mindig megoldás, hozzáteszem normál esetben sem sokkal könnyebb. 5 Többször is elkezdtük az adott szemesztert jelenléti oktatással, azonban ezt minden esetben rövid időn belül – pár hét – felváltotta a digitális- vagy másnéven távoktatás. Az iskolával való kapcsolattartás és fontos információkról való értesülése a hallgatóknak nem változott, hiszen eddig is mindenről Neptunon keresztül értesültünk, illetve az oktatók többségével e-mail-ben kommunikáltunk. Az elméleti előadások és a gyakorlatok is Microsoft Teams-en keresztül történtek, melybe mind az oktatóknak, mind pedig a diákoknak jócskán bele kellett tanulnia. A számonkérések, vizsgák, zárthelyi dolgozatok, mind Coospace vagy Moodle rendszerben történtek. Személy szerint nekem nem volt szóbeli kollokviumom, ezért én nem vizsgáztam video-kamerás metódussal, azonban a szakmai gyakorlatomra való interjúbeszélegtés így zajlott. Itt felmerült bennem a kérdés, hogy vajon, amennyiben a helyzet továbbra is ebben a mederben fog tovább haladni számomra is, mint gyakornoknak, home office-ból vagyok kénytelen dolgozni? Ez jelentősen megnehezítette volna a foglalkozás célját, miszerint minél több szakmai tudást szerezzek, illetve általam választott iparágban minél több folyamatot láthassak és megtapasztalhassam. Szerencsére nem így alakult, heti öt alkalommal irodai környezetben vizsgálhatom azt, ami a legjobban érdekel, és ami miatt egyetemre jelentkeztem. Egy 21 éves frissen diplomázott pályakezdő, mit várhat a munkaerőpiacon 2021-ben a vírushelyzet visszahúzódását követően? Hogyan működnek a vállalatok, milyen megoldásokat eszközöltek a válsághelyzetben és miként gondolnak vissza az elmúlt 2 évre? A vállalatnál, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöm – továbbiakban „a vállalat”, amennyiben nem a korábban említett formában szerepel -, a cég menedzsmentjének vezérigazgató-helyettes státuszú tagjaival, osztályvezetőkkel és ügyintéző munkatársakkal értekezem a helyzet megoldásáról és egyéb aspektusairól. Milyen maradandó hatásai lehetnek a pandémiának, miként változtatta meg a hétköznapi munkavégzést, illetve hogyan élték meg mindezt. Logisztikai, szállítmányozó cég révén rengeteg kül- és belföldi partnerrel rendelkeznek, akik megrendeléseik körülményei is bonyolódtak a pandémia következtében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | home office, koronavírus-járvány (COVID-19), logisztika, távmunka, vállalati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |