Az elektromos mobilizáció beépülése a magyar közlekedési tudatba és ennek az állami támogatási és szabályozási rendszerei

Bud Bence (2021) Az elektromos mobilizáció beépülése a magyar közlekedési tudatba és ennek az állami támogatási és szabályozási rendszerei. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_O_Bud_Bence.pdf] PDF
BA_O_Bud_Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Szakdolgozati témavázlat-Bud Bence.pdf] PDF
Szakdolgozati témavázlat-Bud Bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (456kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elektromos mobilizáció megvalósítására nagy szükség lenne a zsúfoltabb városokban, mert így tisztábban tarthatnánk a környezetet és redukálhatnánk közlekedésből fakadó torlódásokat.  Dolgozatom legelején fontosnak találom tisztázni az alapfogalmakat, amelyek elengedhetetlenek e téma megértéséhez. Az alábbi fogalmak a következőek: fenntartható mobilitás, önálló (autonóm) közlekedés, önvezető járművek, elektromos járművek, mikromobilitás, okos város. Ahhoz, hogy rá tudjunk térni a társadalmi attitűdnek a vizsgálatára, szükség van először arra, hogy az olvasó tisztában legyen az elektromos autó sajátosságaival és technológia újdonságaival. Sajátosságain belül a pozitív és negatív tulajdonságait jellemezném, amelyben az akkumulátor és töltési technológia fejlődését, jövőképét mutatnám be. Ezen belül szót ejtek az elektromos autók térhódításáról és töltőhálózatok elterjedéséről Magyarországon belül. A kutatási kérdésem megválaszolásához, nélkülözhetetlen a társadalmi attitűd vizsgálata. A cél az, hogy az emberek a mindennapokban elektromos közlekedési eszközöket használjanak és ehhez milyen technológiai sajátosságok és újdonságok kellenek. A legrelevánsabb szempont, amiért az elektromos autók létrejöttek, hogy csökkentsük az emissziós kibocsátást, környezettudatosabban közlekedjünk, elsősorban a várásokban. Továbbá az autógyártók által kitűzött cél, hogy elhozzák a fogyasztók számára a teljes automatizáltságot, amellyel csökkenteni tudnák a balesetek számát, emellett a kényelmesebb közlekedést megtudnák teremteni. Ugyanakkor, a car-sharing szolgáltatók eszközeit igénybe tudják, amellyel leredukálhatóvá válhat, a városban kialakult géppark mennyiség, hiszen az emberek nem saját gépjárművet használnak, hanem csak kölcsönzik bizonyos időtartamra. Az e-mikromobilitási eszközöknek pedig az a lényegük, hogy sokkal rugalmasabb szabályozás kötődik hozzájuk, bárki önszántából igénybe veheti, ha zökkenőmentesen szeretne közlekedni a zsúfoltabb belvárosi részeken.Fontos szót ejtenem az állami törekvésekről, fejlesztésekről, támogatási rendszerekről, mind külföldön, mind belföldön. Összehasonlítom, különbséget teszek külföldi országok és Magyarország ösztönző, támogató programja között. A támogatások segítségével, mennyi elektromos autó került eladásra az utóbbi években a statisztikák alapjánA szakdolgozatom empirikus kutatási részét, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerrel készült. Saját készítésű kérdőívemre érkezett válaszok alapján és szakmai mélyinterjú elemzésének segítségével, szeretnék válaszokat kapni a kutatási kérdéseimre. A társadalmi attitűddel kapcsolatos kérdések megválaszolására, az állami támogatási rendszer véleményezésére irányult, a kutatási munkám. Emellett fontosnak tartottam mit várnak a jövőtől az emberek, hogyan formálnák meg, az elektromos mobilizáció jövőképét a kérdőívben feltett állítások segítségével. A konklúzió megállapítása után, javaslatokat teszek a társadalom és az állam számára, miben lenne érdemes változtatniuk, változtatást eszközölniük a közeljövőben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Autonóm közlekedés, elektromobilitás, Elektromos járművek, Fenntartható mobilitás, Mikromobilitás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:47
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet