Bud Bence (2021) Az elektromos mobilizáció beépülése a magyar közlekedési tudatba és ennek az állami támogatási és szabályozási rendszerei. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_O_Bud_Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
|
PDF
Szakdolgozati témavázlat-Bud Bence.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (456kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elektromos mobilizáció megvalósítására nagy szükség lenne a zsúfoltabb városokban, mert így tisztábban tarthatnánk a környezetet és redukálhatnánk közlekedésből fakadó torlódásokat. Dolgozatom legelején fontosnak találom tisztázni az alapfogalmakat, amelyek elengedhetetlenek e téma megértéséhez. Az alábbi fogalmak a következőek: fenntartható mobilitás, önálló (autonóm) közlekedés, önvezető járművek, elektromos járművek, mikromobilitás, okos város. Ahhoz, hogy rá tudjunk térni a társadalmi attitűdnek a vizsgálatára, szükség van először arra, hogy az olvasó tisztában legyen az elektromos autó sajátosságaival és technológia újdonságaival. Sajátosságain belül a pozitív és negatív tulajdonságait jellemezném, amelyben az akkumulátor és töltési technológia fejlődését, jövőképét mutatnám be. Ezen belül szót ejtek az elektromos autók térhódításáról és töltőhálózatok elterjedéséről Magyarországon belül. A kutatási kérdésem megválaszolásához, nélkülözhetetlen a társadalmi attitűd vizsgálata. A cél az, hogy az emberek a mindennapokban elektromos közlekedési eszközöket használjanak és ehhez milyen technológiai sajátosságok és újdonságok kellenek. A legrelevánsabb szempont, amiért az elektromos autók létrejöttek, hogy csökkentsük az emissziós kibocsátást, környezettudatosabban közlekedjünk, elsősorban a várásokban. Továbbá az autógyártók által kitűzött cél, hogy elhozzák a fogyasztók számára a teljes automatizáltságot, amellyel csökkenteni tudnák a balesetek számát, emellett a kényelmesebb közlekedést megtudnák teremteni. Ugyanakkor, a car-sharing szolgáltatók eszközeit igénybe tudják, amellyel leredukálhatóvá válhat, a városban kialakult géppark mennyiség, hiszen az emberek nem saját gépjárművet használnak, hanem csak kölcsönzik bizonyos időtartamra. Az e-mikromobilitási eszközöknek pedig az a lényegük, hogy sokkal rugalmasabb szabályozás kötődik hozzájuk, bárki önszántából igénybe veheti, ha zökkenőmentesen szeretne közlekedni a zsúfoltabb belvárosi részeken.Fontos szót ejtenem az állami törekvésekről, fejlesztésekről, támogatási rendszerekről, mind külföldön, mind belföldön. Összehasonlítom, különbséget teszek külföldi országok és Magyarország ösztönző, támogató programja között. A támogatások segítségével, mennyi elektromos autó került eladásra az utóbbi években a statisztikák alapjánA szakdolgozatom empirikus kutatási részét, kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerrel készült. Saját készítésű kérdőívemre érkezett válaszok alapján és szakmai mélyinterjú elemzésének segítségével, szeretnék válaszokat kapni a kutatási kérdéseimre. A társadalmi attitűddel kapcsolatos kérdések megválaszolására, az állami támogatási rendszer véleményezésére irányult, a kutatási munkám. Emellett fontosnak tartottam mit várnak a jövőtől az emberek, hogyan formálnák meg, az elektromos mobilizáció jövőképét a kérdőívben feltett állítások segítségével. A konklúzió megállapítása után, javaslatokat teszek a társadalom és az állam számára, miben lenne érdemes változtatniuk, változtatást eszközölniük a közeljövőben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Autonóm közlekedés, elektromobilitás, Elektromos járművek, Fenntartható mobilitás, Mikromobilitás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |