Az online kereskedelem fejlődése és a fizetési megoldások átalakulása a 2020-as járványhelyzet következtében

Báthy Csenge (2021) Az online kereskedelem fejlődése és a fizetési megoldások átalakulása a 2020-as járványhelyzet következtében. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Báthy Csenge_AV8M1L_Szakdolgozat (1).pdf] PDF
Báthy Csenge_AV8M1L_Szakdolgozat (1).pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Báthy_Csenge.pdf] PDF
BA_O_Báthy_Csenge.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (982kB)

Abstract

Szakdolgozatom célja, hogy felmérjem az online kereskedelem fejlődését az elmúlt években, illetve, hogy megvizsgáljam a fizetési módszerek változását ezzel párhuzamosan a Covid-19 világjárvány következtében. Tanulmányi háttérként az e-kereskedelem eddigi fejlődését és szabályozását használtam fel, melynek fényében megtudhatjuk, hogy a vírushelyzet előtt milyen piaci részesedést tudhatott magának ez a szegmens. Dolgozatomban kitértem a lehetséges jövőbeni fejlesztési lehetőségekre és arra, hogy mik lehetnek a legnagyobb előnyei, ha ez az ágazat fejlődik. A következő részekben az alternatív online fizetési rendszerek volt a fő téma, ahol bemutattam a manapság piacvezető szereplőket, azok előnyeit, hátrányait, illetve a vírus hatásait ezekre a vállalkozásokra. Ezek után a pandémia és annak hatásait elemeztem nem csak gazdasági, de a világ többi részére tekintve is. A végén pedig saját tapasztalatommal szerettem volna érzékeltetni, hogy mennyire megváltoztatta a munkavállalók és kereskedők életet a világjárvány. Fő célom volt, hogy alátámasszam vagy megcáfoljam azt az állítást miszerint a koronavírus járványnak köszönhetően, eddig még soha nem látott fejlődést láthattunk az online kereskedelemben. Második feltevésem pedig az volt, hogy az újszerű fizetési módszerek népszerűbbek, mint a hagyományos bankkártyás fizetés. Ezt a két állítást a kutatásom segítségével szerettem volna bebizonyítani. A kutatáshoz kvantitatív módszert választottam, tehát kérdőívet készítettem, melyet az internetes megosztó portálokon tettem közzé. A célcsoport mindenképpen azok az internet használók voltak, akik vásároltak már online vagy használták már valamely alternatív fizetési rendszert életük során. Egy 106 fős mintát kaptam, melynek nagy része 22 és 37 év közötti, továbbá gyakori internet felhasználók. Egy 19 kérdéses kérdőívben kérdeztem őket a véleményükről, a bizalmi tényezőkről és az online vásárlás egyéb aspektusairól, amely befolyásolja őket vásárlás során. A kutatásomnak köszönhetően választ kaptam a feltett kérdésekre. Fő állításom alátámasztásra került, mind a kutatás által, mind pedig a kutatómunkám alatt felhasznált források által, miszerint az e-kereskedelem nagyon sokat köszönhet a kialakult helyzetnek. Ami viszont meglepő volt, hogy a második feltevésem, miszerint az új fizetési lehetőségek, rendszerek népszerűbbek, mint a hagyományosnak nevezhető bankkártyás fizetés megcáfolásra került a kutatásban résztvevők által, hiszen a legtöbben még mindig az elektronikus vásárlásaik során a kártyás fizetést választják.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: 21. század, alkalmazás(ok), management, vállalatértékelés, világgazdaság
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Mar. 11. 08:46
Last Modified: 2022. Mar. 11. 08:46

Actions (login required)

View Item View Item