Manipulatív pszichológiai online marketing stratégiák hatása a fogyasztói magatartásra

Cseh Péter (2021) Manipulatív pszichológiai online marketing stratégiák hatása a fogyasztói magatartásra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Cseh_Péter_JQPD7B_GM_2021_Szakdolgozat.pdf] PDF
Cseh_Péter_JQPD7B_GM_2021_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (937kB)
[thumbnail of BA_O_Cseh_Péter.pdf] PDF
BA_O_Cseh_Péter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (352kB)

Absztrakt (kivonat)

Számtalan módszer létezik, amelyekkel a vállalatok már könnyedén manipulálni tudják a vásárlók döntéshozatali folyamatait a saját javukra fordítva, ezzel eladást generálva. A mai rohanó világban egyre kevesebben figyelnek fel ezekre az alig tetten érhető manipulatív trükkökre, amelyek leginkább a tudatalattinkra vannak hatással, de kihatnak érzelmeinkre is, emiatt nem lehet rájuk előre felkészülni, mert nem észleljük ezeket tudatosan. A marketing stratégiák fő célja, hogy a fogyasztókat vásárlásra bírják. A különböző pszichológiai stratégiák megismerésével könnyen fogyasztásra bírhatjuk a vevőket, amit az online tér nagymértékben megkönnyít a számunkra, ezt nevezhetjük akár manipulációnak is. Angol nyelvben sokszor használják a „psychological manipulation” definíciót, melyet a marketing stratégiákban előszeretettel alkalmaznak. Ehhez szükséges a kommunikáció, a személyhez kötöttség, a szándék, az eszközök átláthatósága a manipulátor számára, emellett pedig az átláthatatlanság a célszemély számára. Miután összegyűjtöttem és részleteztem a különböző online marketing során alkalmazott pszichológiai manipulációs stratégiákat, és ismertettem az ezzel kapcsolatos szakirodalmakat, kutatási eredményeket, kitérek a saját primer kutatásomból szerzett adatokra, a különböző stratégiák felhasználásának segítségével. Kutatásomban arra az eredményre jutottam, hogy nagyon fontos, hogy tudatosan vásároljunk, és ne engedjük magunkat manipulálni, hiszen így tényleg azt fogjuk vásárolni, amire valóban szükségünk is van. Tudatosítsuk magunkban, hogy a pozitív vélemények egy termékről/webshopról nem feltétlenül valós személyektől jönnek, így mindig alaposan nézzünk utána ennek. A hírlevelekre való feliratkozás befolyással lehet arra, hogy mennyit vásárolunk, viszont olykor kedvezményeket is kaphatunk ezáltal, akár egy olyan termékre is, amit egyébként is megvásároltunk volna.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár; Menedzsment Tanszék; PSZK
Leibinger Aliz
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: manipuláció, marketing, online marketing, pszichológia, stratégia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:46
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet