A fogyasztói szokások változása az online ételfutár-szolgáltatók megjelenésével

Demissie Salomé (2021) A fogyasztói szokások változása az online ételfutár-szolgáltatók megjelenésével. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_Demissie_Salomé_Szakdolgozat.pdf] PDF
BA_Demissie_Salomé_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Demissie_Salomé.pdf] PDF
BA_O_Demissie_Salomé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (344kB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztók szokásainak és igényeinek megismerése egy nehéz, de fontos feladata a vállalatoknak. Alkalmazkodniuk kell a keresleti oldalon bekövetkező változásokhoz és az aktuális piaci trendekhez. A megszerzett információk segítségével tovább fejleszthető a szolgáltatás, fokozható az elégedettség és a vásárlói lojalitás. Egyre inkább megnövekszik az igény az otthonról elérhető, egyszerű, gyors és kényelmes megoldások iránt. Ezen felül a járványhelyzet miatti elővigyázatossági intézkedések is közrejátszottak a változásokban. Mindezen tényezők a nemrégiben piacra lépett online ételfutár-szolgáltók elterjedésének is kedveztek. Ez a dolgozat ezt a szolgáltatást, azon belül is egy konkrét cég, a NetPincér tevékenységét és versenypozícióját vizsgálja. A fogyasztói magatartás, valamint a piaci trendek alakulásán keresztül mutatja be, hogy milyen tényezők járultak hozzá a nemrégiben megjelent online ételfutár-szolgáltatók elterjedéséhez és népszerűségéhez. Az elemzés által képet kaphatunk arról, hogy mennyire nyerhet teret a jövőben a hagyományos, étteremtől történő, telefonon keresztüli rendelési móddal szemben. Az elméleti áttekintés bemutatja a szolgáltatásmarketing alapvető jellemzőit, a modern fogyasztói trendeket és a fogyasztói szokások alakulását. Ezt követi a konkrét cég piaci helyzetének és marketingkommunikációs eszközeinek elemzése. A szekunder kutatás után a kérdőív formájában készült primer kutatással vizsgáltam meg az előzetesen felállított hipotéziseket. Kutatási kérdésem arra vonatkozott, hogy hogyan változtatta meg a fogyasztói szokásokat az online ételfutár-szolgáltatók megjelenése, és milyen tényezőknek köszönhető a szolgáltatás elterjedése. Végül a kutatások eredményeit összevetve tettem javaslatokat a szolgáltatás további fejlesztésére. Kutatásom eredményéből megtudhattuk, hogy a nagyvárosban élők többsége általában ételfutár-szolgáltatótól szokott rendelni, és az emberek a hagyományos rendeléshez képest elégedettebbek a szolgáltatás színvonalával.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Borsos Gergely
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Pecze Krisztina
Belső
egyetemi adjunktus; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, marketingkutatás, NetPincér, Porter, szolgáltatásmarketing, user experience
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet