Csuti Blanka (2021) Employer branding – a Z generáció megszerzéséért és megtartásáért. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Csuti Blanka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (900kB) |
|
PDF
BA_O_Csuti_Blanka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (290kB) |
|
PDF
Primer_kutatás_Csuti_Blanka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (787kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául a Z generáció megszerzéséért és megtartásáért folytatott employer branding tevékenységek bemutatását és elemzését választottam. Felgyorsult világunkban minden HR-es körökben járatos személy találkozhatott a szakképzett munkaerő egyre növekvő hiányával és a fokozódó fluktuációval, mind a fizikai, mind a szellemi munkakörökben. A helyzet pedig nem javult a Z generációsok munkába állásával sem. A Z generáció munkaerő piacra történő belépésével elkerülhetetlen probléma merült fel, melyet a vállalatok eltérő módszerekkel próbálnak orvosolni. Ezek mentén, szekunder és primer kutatásom során a célom a Z generáció minél részletesebb megismerése, illetve munkahelyi preferenciáik, elvárásaik feltérképezése. A preferenciák vizsgálatával átfogóbb képet kaphatunk Magyarország fiataljairól, arról, hogy milyen munkahelyre is vágynak ők, milyen okból hagyják el azt, továbbá, hogy milyen vezetők keze alatt dolgoznak szívesen. Mindezek olyan tényezők, melyek megismerésével az employer branding stratégiák kiépítése sikeresebbé válhat, és azok alkalmazásával a vállalatok nagyobb hatékonysággal képesek bevonzani és megtartani a fiatal munkaerőt. Szó lesz többek közt az employer branding értelmezéséről, a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetről, és a munkáltatói márka gyakorlati elemeiről. Ezt követően áttérek a Z generáció bemutatására, szó lesz többek közt a munkaerő-piacon betöltött szerepükről, majd a jelenleg is dolgozó nemzedékek jellemzésére is kitérek. Ezt követően a Z generáció munkahelyi konfliktusairól írok, majd pedig a munkahellyel szemben támasztott elvárásaikról. A következőkben egy általam sikeresnek vélt módszerről, a gyakornoki programokról lesz szó, melyben gyakorlati példákat is szemléltetek, és kitérek a mentorálás és a teljesítményértékelés szerepére is. A szekunder kutatás után, saját primer kutatási eredményeimet ismertetem, melyben többek közt az alábbi kérdésekre szerettem volna választ kapni: · A generáció tagjai általában milyen gyorsan találnak munkát? · Szerintük milyen tényezők segíthetik őket a kiválasztási folyamatban? · Melyek a legfontosabb szempontok a munkahelyük kiválasztásakor? · Milyen okból lépnének ki, és átlagosan meddig maradnának egy vállalatnál? · Mi motiválja a Z generációsokat a munkahelyükön? · A fiatalok szerint, melyek a legfontosabb készségek, melyekkel egy vezetőnek rendelkeznie kell?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adafeldolgozás, branding, emberi erőforrás stratégia, marketingkommunikáció, munkavállalás, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 08:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 08:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |