Employer branding – a Z generáció megszerzéséért és megtartásáért

Csuti Blanka (2021) Employer branding – a Z generáció megszerzéséért és megtartásáért. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Csuti Blanka.pdf] PDF
Szakdolgozat_Csuti Blanka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (900kB)
[thumbnail of BA_O_Csuti_Blanka.pdf] PDF
BA_O_Csuti_Blanka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (290kB)
[thumbnail of Primer_kutatás_Csuti_Blanka.pdf] PDF
Primer_kutatás_Csuti_Blanka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (787kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául a Z generáció megszerzéséért és megtartásáért folytatott employer branding tevékenységek bemutatását és elemzését választottam. Felgyorsult világunkban minden HR-es körökben járatos személy találkozhatott a szakképzett munkaerő egyre növekvő hiányával és a fokozódó fluktuációval, mind a fizikai, mind a szellemi munkakörökben. A helyzet pedig nem javult a Z generációsok munkába állásával sem. A Z generáció munkaerő piacra történő belépésével elkerülhetetlen probléma merült fel, melyet a vállalatok eltérő módszerekkel próbálnak orvosolni. Ezek mentén, szekunder és primer kutatásom során a célom a Z generáció minél részletesebb megismerése, illetve munkahelyi preferenciáik, elvárásaik feltérképezése. A preferenciák vizsgálatával átfogóbb képet kaphatunk Magyarország fiataljairól, arról, hogy milyen munkahelyre is vágynak ők, milyen okból hagyják el azt, továbbá, hogy milyen vezetők keze alatt dolgoznak szívesen. Mindezek olyan tényezők, melyek megismerésével az employer branding stratégiák kiépítése sikeresebbé válhat, és azok alkalmazásával a vállalatok nagyobb hatékonysággal képesek bevonzani és megtartani a fiatal munkaerőt. Szó lesz többek közt az employer branding értelmezéséről, a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetről, és a munkáltatói márka gyakorlati elemeiről. Ezt követően áttérek a Z generáció bemutatására, szó lesz többek közt a munkaerő-piacon betöltött szerepükről, majd a jelenleg is dolgozó nemzedékek jellemzésére is kitérek. Ezt követően a Z generáció munkahelyi konfliktusairól írok, majd pedig a munkahellyel szemben támasztott elvárásaikról. A következőkben egy általam sikeresnek vélt módszerről, a gyakornoki programokról lesz szó, melyben gyakorlati példákat is szemléltetek, és kitérek a mentorálás és a teljesítményértékelés szerepére is. A szekunder kutatás után, saját primer kutatási eredményeimet ismertetem, melyben többek közt az alábbi kérdésekre szerettem volna választ kapni: ·       A generáció tagjai általában milyen gyorsan találnak munkát? ·       Szerintük milyen tényezők segíthetik őket a kiválasztási folyamatban? ·       Melyek a legfontosabb szempontok a munkahelyük kiválasztásakor? ·       Milyen okból lépnének ki, és átlagosan meddig maradnának egy vállalatnál? ·       Mi motiválja a Z generációsokat a munkahelyükön? ·       A fiatalok szerint, melyek a legfontosabb készségek, melyekkel egy vezetőnek rendelkeznie kell?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adafeldolgozás, branding, emberi erőforrás stratégia, marketingkommunikáció, munkavállalás, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet