Az online hirdetési piac fejlődése és jelenkori kihívásai - Hirdetési kampánycélok az autós és telekommunikációs hirdetők esetében

Czeglédi Alexandra (2021) Az online hirdetési piac fejlődése és jelenkori kihívásai - Hirdetési kampánycélok az autós és telekommunikációs hirdetők esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Czeglédi_Alexandra_JLE4UD.pdf] PDF
Szakdolgozat_Czeglédi_Alexandra_JLE4UD.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 09..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási_kérelem_Czeglédi_Alexandra.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem_Czeglédi_Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (110kB)
[thumbnail of BA_O_Czeglédi_Alexandra.pdf] PDF
BA_O_Czeglédi_Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 09..

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom az online hirdetésekre és hirdetési kampánycélokra fókuszál. Az online platformok elterjedésével, a hirdetések is egyre nagyobb szerepet kapnak, így fontos, hogy egy aktuális képet láthassunk ezek működéseiről. Diplomamunkám célja, hogy megismertessem az olvasókkal, hogy a digitális hirdetések milyen szerepet töltenek be az online térben, milyen nehézségekkel néznek szembe a hirdetők és médiatervezők, illetve az aktuális hirdetési trendeket is bemutatom. A kampányok hatékonysága és sikeressége is fontos tényező, így kutatásomban is nagy hangsúlyt fektettem ennek bebizonyítására. Fő hipotézisként megfogalmaztam, hogy kampánytervezés során a láthatóság fontosabb, mint az átkattintás az általam vizsgált autós és telekommunikációs szektorban. Választásom azért erre a két szektorra esett, mert ezek a hirdetői piac legmeghatározóbb szereplői, illetve munkám során ezekkel a hirdetőkkel találkozom a leggyakrabban. Primer kutatásom során interjúkat készítettem médiaügynökségi tervezőkkel, akiktől részletes információkat kaptam hipotézisem vizsgálatához. Szekunder kutatásom során elemeztem 3-3 autós és telekommunikációs hirdető kampányát, amit összehasonlítottam nemzetközi statisztikákkal, ezzel egy átfogóbb képet kaptam a kampányok sikeres teljesüléséről. Eredményeim azt bizonyítják, hogy a láthatóság csak bizonyos kampányok esetében fontosabbak az átkattintásnál. A mélyinterjúk alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a feltételezésemhez részinformációkat szereztem, amivel a hipotézist nem tudtam teljesen igazolni, így elvetem.Ahhoz, hogy teljes mértékben tudjam igazolni a hipotézisemet, további interjúkat kellene készítenem több médiatervezővel, és meg kellene vizsgálnom, hogyan reagálnak a piaci trendekre a médiatervezők és a hirdetők, ezzel befolyásolva a láthatóság és az átkattintás arányának szerepét a kampányok tervezésekor. A kapott eredmények hasznosak lehetnek azon médiatervezőknek és hirdetőknek is, akik az online kampányaikat szeretnék hatékonyan kialakítani, ezzel növelve márkaismertségüket és bevételeiket. A láthatóság a kampányok során egyre nagyobb szerepet tölt be, így fontos, hogy ezen mérőszámot folyamatos megfigyelés alatt tartsuk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, hirdetés, hirdetési formátumok, kampánytervezés, marketing, online marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet