Czeglédi Alexandra (2021) Az online hirdetési piac fejlődése és jelenkori kihívásai - Hirdetési kampánycélok az autós és telekommunikációs hirdetők esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Czeglédi_Alexandra_JLE4UD.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 09.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási_kérelem_Czeglédi_Alexandra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (110kB) |
|
PDF
BA_O_Czeglédi_Alexandra.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 09.. Download (292kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom az online hirdetésekre és hirdetési kampánycélokra fókuszál. Az online platformok elterjedésével, a hirdetések is egyre nagyobb szerepet kapnak, így fontos, hogy egy aktuális képet láthassunk ezek működéseiről. Diplomamunkám célja, hogy megismertessem az olvasókkal, hogy a digitális hirdetések milyen szerepet töltenek be az online térben, milyen nehézségekkel néznek szembe a hirdetők és médiatervezők, illetve az aktuális hirdetési trendeket is bemutatom. A kampányok hatékonysága és sikeressége is fontos tényező, így kutatásomban is nagy hangsúlyt fektettem ennek bebizonyítására. Fő hipotézisként megfogalmaztam, hogy kampánytervezés során a láthatóság fontosabb, mint az átkattintás az általam vizsgált autós és telekommunikációs szektorban. Választásom azért erre a két szektorra esett, mert ezek a hirdetői piac legmeghatározóbb szereplői, illetve munkám során ezekkel a hirdetőkkel találkozom a leggyakrabban. Primer kutatásom során interjúkat készítettem médiaügynökségi tervezőkkel, akiktől részletes információkat kaptam hipotézisem vizsgálatához. Szekunder kutatásom során elemeztem 3-3 autós és telekommunikációs hirdető kampányát, amit összehasonlítottam nemzetközi statisztikákkal, ezzel egy átfogóbb képet kaptam a kampányok sikeres teljesüléséről. Eredményeim azt bizonyítják, hogy a láthatóság csak bizonyos kampányok esetében fontosabbak az átkattintásnál. A mélyinterjúk alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a feltételezésemhez részinformációkat szereztem, amivel a hipotézist nem tudtam teljesen igazolni, így elvetem.Ahhoz, hogy teljes mértékben tudjam igazolni a hipotézisemet, további interjúkat kellene készítenem több médiatervezővel, és meg kellene vizsgálnom, hogyan reagálnak a piaci trendekre a médiatervezők és a hirdetők, ezzel befolyásolva a láthatóság és az átkattintás arányának szerepét a kampányok tervezésekor. A kapott eredmények hasznosak lehetnek azon médiatervezőknek és hirdetőknek is, akik az online kampányaikat szeretnék hatékonyan kialakítani, ezzel növelve márkaismertségüket és bevételeiket. A láthatóság a kampányok során egyre nagyobb szerepet tölt be, így fontos, hogy ezen mérőszámot folyamatos megfigyelés alatt tartsuk.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, hirdetés, hirdetési formátumok, kampánytervezés, marketing, online marketing, reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 11. 08:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 11. 08:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |