Az SAP Product Support ticketing szoftverének felhő alapú rendszerbe való migrálása

Boldog Nóra Edina (2021) Az SAP Product Support ticketing szoftverének felhő alapú rendszerbe való migrálása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Boldog Nóra.pdf] PDF
Szakdolgozat Boldog Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 06..

Download (1MB)
[thumbnail of titkosítási kérelem.pdf] PDF
titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (136kB)
[thumbnail of temavazlat-es-osszefoglalas_BN.pdf] PDF
temavazlat-es-osszefoglalas_BN.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 06..

Download (161kB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkám témájának az SAP Product Support hibajegy kezelő szoftver leváltásának projektjét választottam. Az SAP a világ egyik legismertebb vállalatirányítási szoftvere, melyet 1972 óta fejlesztenek. A cég fontos szolgáltatása a terméktámogatás, melyet a Development és Product Support mérnökök végeznek. A felhasználók hibajegyeken és valós idejű kommunikációs csatornákon vehetik fel a kapcsolatot a munkatársakkal. Ezekhez a megkeresésekhez egy hibajegy kezelő felületen férhetnek hozzá a terméktámogató kollégák. 2021. áprilisában az SAP a saját fejlesztésű On Premise ticketing rendszerét, azaz a BCP-t elavult technológiája és rossz performanciája miatt egy új termékre cserélte. Az új felületnek a Service Now terméke, a NOW lett kiválasztva, mely egy felhő alapú, modern ticketing rendszer. Az átállás projektjét agilis projektmenedzsmenttel, azon belül is scrum módszerrel vezették. A módszer részletezése után a projekt tervezési, szervezési, irányítási és ellenőrzési fázisait mutatom be. A rendszer tesztelését az SAP dokumentációs rendszere mentén a NOW Champion-ok végezték. A Champion-ok a Product Support munkatársai közül lettek kiválasztva.  A rendszer stabilizálása mellett a Champion-ok a végfelhasználók oktatásával, segítésével is foglalkoztak. Szakdolgozatomban továbbá bemutatom a NOW két rendszerét: a UI16-t és az Agent Workplace-t. Ismertetem a főbb tulajdonságaikat és részegységeiket, amiket a terméktámogató mérnökök a munkájuk során a leggyakrabban használnak. A migrációt saját szemszögemből is bemutatom mint végfelhasználó és NOW Champion. Olvasóm számára így betekintést nyújtok a projekt személyesebb megélésébe, milyen érzés volt ebben a feladatkörben helyt állni. A személyes hangvételt követve, diplomamunkámat egy interjú sorozattal zárom, melyben három szervezőt és négy végfelhasználót kérdezek személyes tapasztalataikról. A két csoportnak három-három kérdést tettem fel, melyeket egymással összehasonlítva dolgoztam fel. Célom az interjúkkal az volt, hogy megismerhessük a projekt résztvevőinek mindkét csoportját, hogyan is vélekednek a NOW rendszer bevezetéséről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, cloud, ERP rendszerek, SAP, ügyféltámogatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet