A hazai vállalkozások reklámtevékenységének bemutatása a Coca-Cola Magyarország esetén

Erős Anna (2021) A hazai vállalkozások reklámtevékenységének bemutatása a Coca-Cola Magyarország esetén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Erős_Anna_HJNH9I_Szakdolgozat.pdf] PDF
Erős_Anna_HJNH9I_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Erős_Anna_HJNH9I_témavázlat_és_összefoglalás.pdf] PDF
Erős_Anna_HJNH9I_témavázlat_és_összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (110kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a Coca-Cola Magyarország reklámjainak megítélését hivatott kutatni a 18 és 27 év közötti egyetemisták körében. A dolgozat fő kérdése, hogy a vállalat által kibocsátott reklámok mennyire hatnak hatékonyan a megfogalmazott célcsoport érzelmeire és vajon sikeresen elérik-e azt, hogy pozitív érzelmek ébredjenek bennük egy reklámjuk láttán. Ezen kérdés támogatására egy fő hipotézis került megfogalmazásra: A Coca-Cola Magyarország reklámjai pozitív érzelmeket váltanak ki a 18 és 27 év közötti egyetemistákból. A kutatási kérdést egy kvantitatív kérdőíves kutatás segítségével kerül megvizsgálásra az említett 18 és 27 év közötti egyetemista célcsoporton belül. A dolgozat felépítése a fő kérdés tekintetében releváns szakirodalmi feldolgozással kezdődik. A reklámok a marketingkommunikáció területén belül helyezkednek el, a marketingkommunikáció, pedig a marketingmix negyedik eszköze. Ezen összefüggések követése érdekében először meghatározásra kerül a marketing fogalma és eszközei, valamint azok tevékenységei. Szűkítve a horizontot a kommunikációs politika területét mutatom be és a hatékony marketingkommunikációs tervezési folyamatot. Röviden említésre kerülnek a reklámon túli marketingkommunikációs eszközök is. Ezt követi a reklámokra vonatkozó rész, ahol részletesen megtudhatjuk a reklámok fogalmát és sajátosságait, vállalati funkciójukat, valamint betekintünk a reklámok jövőjébe is. Ezek után a reklámokhoz kapcsolódó márkaimázs is röviden kifejtésre kerül. A kutatási kérdés szempontjából továbbá elengedhetetlen a fogyasztói magatartás megvizsgálása, a fogyasztók márkák iránti érzelmeinek kialakulása (szeretetmárkák) és a vásárlási döntések rövid ismertetése. Ezen fejezetek lezártával pedig egy szakirodalmi összefoglaló kap helyet, hogy tömören összegyűjtse az addig leírtak lényegét és kapcsolódási pontjaikat. Ismertetésre kerül kutatásom módszertana, majd az eredményeinek elemzése, végül pedig konklúziók levonása és javaslatok megfogalmazására kerül sor.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Coca-Cola, fogyasztói magatartás, fogyasztói megítélés, kommunikáció, marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:44
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet