Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században

Bakó Zsolt Tamás (2021) Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bakó Zsolt_Szakdolgozat_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf] PDF
Bakó Zsolt_Szakdolgozat_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 14..

Download (2MB)
[thumbnail of Bakó Zsolt_Titkosítási kérelem_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf] PDF
Bakó Zsolt_Titkosítási kérelem_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (63kB)
[thumbnail of BA_O_Bakó_Zsolt_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf] PDF
BA_O_Bakó_Zsolt_Flottakövetés sokoldalúsága a XXI. században.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 14..

Download (495kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a járműveknél használt flottakövetés és az ahhoz kapcsóló szolgáltatások. Bár a flottakövetés számtalan helyen felfedezhető világunkban, azonban a hétköznapi életben leginkább a járművek körében elterjedt szolgáltatás. Bár a történelem során nagy nehézséget okozott az emberiségnek a tájékozódás, az aktuális pozicíónak a meghatározása, napjainkban ezek már kifejezetten nagy pontossággal megadható. Az elhelyezkedésünk meghatározása során a Globális Helymeghatározó Rendszert alkalmazzuk. Ez a rendszer több rendszerből tevődik össze, azonban már egy rendszer használata is meglepően pontos eredményt szolgáltat. A flottakövetés szolgáltatása is ezeken a rendszereken alapszik. A járműbe szerelt eszköz képes befogadni, feldolgozni, valamint továbbítani a műholdas adatokat, melynek segítségeképp a jármű elhelyezkedése folyamatosan követhető. Ezen adatok teszik lehetővé az elektronikus parkolás lehetőségét is, mely egy olyan szolgáltatás, amivel akár telefonról vagy a flottakövető felületéről elindítsa a gépjárművezető a díjfizetést. A járműbe szerelt fedélzeti eszköz képes befogadni a jármű CAN-busz rendszerébe szerelt modul adatait is, mely számtalan hasznos adatot szolgáltat a jármű aktuális állapotáról, tulajdonságairól. Ilyen például az üzemanyagszint, melynek hatására a flottakezelő meg tudja tekinteni a járműben lévő üzemanyag mennyiségét, vagy az jármű üzemelés közben mért mutatószámok, mint az aktuális sebesség, fordulatszám, a gépjárműre hatott erő stb. Ezekből az adatokból kifejezetten hasznos kimutatás készíthető a sofőrök vezetési stílusából, illetve a megtett utak (feladatok) költségeiből. Ennek segítségeképp közel teljes pontossággal megadható egy elvégzett feladat teljes profitja. Továbbá a kimutatásoknak köszönhetően a sofőröket is lehet ösztönözni a környezettudatosabb, hatékonyabb és ezáltal gazdaságosabb munkavégzésre. Az alapvető szolgáltatások közé sorolható még a riasztások és a gépjárművédelem. A különböző szabályok teljesülésekor többféle értesítési mód közül lehet választani. Egy jól megválogatott szabályrendszernek köszönhetően egy cég rendkívül nagy biztonságban tudhatja flottáját, illetve az azzal kapcsolatos dolgokat, mint például az üzemanyagszint, vagy ha egy dolgozó magán célra használja a flotta egy autóját. Ugyanakkor a legkeresettebb szolgáltatás a teherautókat is magában foglaló flotta esetén az elektronikus útdíjfizetés. Ebben a folyamatban nyújtanak segítséget az auditált bevallási közreműködők, mely gyakran flottakövető cégek is egyben. Az eszköz által beküldött aktuális pozíciókat felhasználva a bevallási közreműködő szervere továbbítja azt a NÚSZ Zrt. felé, teljesítve ezzel a díjfizetési kötelezettséget. Megfelelő szoftveres kiépítés esetén az egész folyamat automatikus, a manuális munka mindössze csak az esetleges tengelyszámok dokumentálásából és az egyenleg figyeléséből, szükség szerint feltöltéséből áll. Aktuális téma napjainkban az Európai elektronikus útdíjfizetési szolgáltatás elterjedése. Ez a szolgáltatás egy úttőrő átállás az elektronikus útdíjfizetés témájában Európa szinten. Egy ilyen szolgáltató által kibocsátott készülék Európa szerte minden országban képes útdíjbevallásra. Természetesen ez csak akkor lehetséges, ha a szolgáltató szerződésben áll az adott ország egy bevallási közreműködőjével. Hazánkban ez az átállás még kezdeti fázisban jár. Jelenleg nincs még olyan szolgáltató mely Európa összes országát lefedné.A flottakövetés napjainkban egyre inkább elterjedő szolgáltatás, melynek segítségével jelentős biztonságot és pénzügyi megtakarítást érhet el egy cég. Kényelmi funkciók jelentős hatékonysági ugrást jelenthet egy cég életében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Farkas László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Fauszt Tibor
Belső
egyetemi docens; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adatbázis, adatfeldolgozás, adatok, elektronikus adatfeldolgozás, EU és Magyarország, GPS, információáramlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 11. 08:44
Utolsó módosítás: 2022. Már. 11. 08:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet