Nyikes Julianna (2021) Competitiveness of the Hungarian Business Tourism Compared to the Italian Business Tourism Sector. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Julianna-Nyikes-Thesis.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Appendix 1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (122kB) |
|
PDF
Appendix 2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (90kB) |
Absztrakt (kivonat)
Hungary is a significant tourism destination in Central Eastern Europe, so is Italy in the Southern European region. Considering the European Union’s statistics until 2018, there is a notable increase in the numbers throughout the decade regarding the tourism sector. The study will examine how travellers see these two very different countries from a business destination aspect. More exactly the focus will be whether Hungary can compete in business tourism with a more commercial destination, which incidentally is also a very famous leisure destination. The purpose of this paper is to make recommendations on how Hungary can evolve in business tourism.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business, Hungary, Italy, MICE, strategy |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 14:11 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 14:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |