Competitiveness of the Hungarian Business Tourism Compared to the Italian Business Tourism Sector

Nyikes Julianna (2021) Competitiveness of the Hungarian Business Tourism Compared to the Italian Business Tourism Sector. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Julianna-Nyikes-Thesis.pdf] PDF
Julianna-Nyikes-Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Appendix 1.pdf] PDF
Appendix 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (122kB)
[thumbnail of Appendix 2.pdf] PDF
Appendix 2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (90kB)

Absztrakt (kivonat)

Hungary is a significant tourism destination in Central Eastern Europe, so is Italy in the Southern European region. Considering the European Union’s statistics until 2018, there is a notable increase in the numbers throughout the decade regarding the tourism sector.  The study will examine how travellers see these two very different countries from a business destination aspect. More exactly the focus will be whether Hungary can compete in business tourism with a more commercial destination, which incidentally is also a very famous leisure destination. The purpose of this paper is to make recommendations on how Hungary can evolve in business tourism.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business, Hungary, Italy, MICE, strategy
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 14:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 14:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet