Az online marketing hatása a vállalkozásra és a fogyasztókra Online vásárlási szokások

Buzás Éva Mónika (2021) Az online marketing hatása a vállalkozásra és a fogyasztókra Online vásárlási szokások. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of AZ ONLINE MARKETING HATÁSA A VÁLLALKOZÁSRA ÉS A FOGYASZTÓKRA.pdf] PDF
AZ ONLINE MARKETING HATÁSA A VÁLLALKOZÁSRA ÉS A FOGYASZTÓKRA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (705kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom az online marketing hatásait vizsgálja a vállalatokra, fogyasztókra és a környezetre egyaránt. Átfogó képet szeretnék kapni, hogy az előző évekhez képest mennyire népszerű az interneten való vásárlás. Napjainkban a cégek sokkal jobban jelen vannak az online világban, mint korábban. Az internet megjelenése rengeteg új lehetőséget nyújt mindenkinek. Ez egy olyan gyorsan növekvő rendszer, amely a 90-es években kezdett elterjedni, és mára már meghódította az egész világot. Az internet előtti más médiumok csupán csak egyirányú kommunikációra voltak használhatóak, a felhasználók passzív szereplőként voltak jelen, míg a digitális világban a fogyasztók állandó visszajelzéseket adhatnak igényeikről, elégedettségükről és véleményükről. Sokkal inkább az offline marketing volt jelen olyan formában, mint például szórólap, magazin, újság.  Az online marketing pont a világháló azon tulajdonságait használja ki, hogy naprakész, korszerű, és kétoldalú kommunikációt mutat. „Az elmúlt néhány évtized során rengeteget változtak az emberek vásárlási szokásai. Korábban magazinokból, a televízióból vagy a rádióból értesültünk a legújabb termékekről és szolgáltatásokról, azonban ma már egyre több vásárló kezdi meg és fejezi be a vásárlási folyamatot az interneten, online keretek között.” (Máté, 2020) A marketing, a reklám, illetve az online vásárlásra való ösztönzés jelen van az közösségi médiában is, hiszen a legnagyobb célközönség a fiatalok és ők leginkább a Facebook, Instagram, Twitter stb platformokon vannak jelen. Nagy hatással van magára a környezetre is, fontos a zöld marketing is mivel a környezet is nagy szerepet játszik az életünkben, az mellett sem szabad csak úgy elsétálnunk. A vállalatok rengeteget költenek a zöld marketingre, valószínűleg azért, mert az úgy nevezett zöld-érvelés jobban befolyásolja a fogyasztók megítélését a márka irányába. Témaválasztásom oka az volt, hogy úgy gondolom, hogy egyre jobban az életünk része lesz az online marketing, online vásárlás és maga az internet világa egyaránt. Illetve célszerű egy olyan témát megragadnom, amely kapcsolódik a szakirányultságomhoz a marketing kommunikációhoz. 2018-as felmérés alapján elmondható, hogy a magyar lakosság 79%-a használ internetet, ebből 89%-k minden nap. (Máté, 2020). Mindezek mellett az online marketing alapvetően lehetővé teszi, hogy a kifejezetten célpiacot érjük el. A fejlődésnek köszönhetően módunkban áll kimondottan egy adott célközönségre épülő reklámanyagot létrehozni, és kommunikálni a vásárlók, olvasók, fogyasztók számára. Gazdaságosabb és gyorsabb megoldása a reklámozásnak, illetve hatékonyságát egyszerű módszerekkel lehet mérni.  Azonban nem felejthetjük el, hogy a különböző online tartalmak, és azon keresztül a vállalatok irányítanak, minket ezáltal ösztönöznek a vásárlásra. Dolgozatom írása közben jómagam is beleástam magam a témába. Egy egyszerű példával szeretném ezt a feltevésemet bizonyítani. Hogyha az interneten rákeresek valamilyen termékre, szolgáltatásra akkor a következő keresésemkor már abban a témában jönnek elő különböző hirdetések, reklámok vásárlást ösztönző tartalmak. Számomra azért is érdekes ez a téma mert az összefüggő szakmai gyakorlatomat online marketing területen végzem, amely során látom a negatív és pozitív hatásokat egyaránt. Mint ahogy a címben is utaltam rá szeretném ezeket az impulzusokat bemutatni, ami által befolyásolja a vállalat és a fogyasztók gondolkodásmódját, mint pozitív, mint negatív értelemben az online marketing. Azonban nagyon fontos megemlíteni a mostani pandémia okozta helyzetet, amely nagyon megnehezíti a cégek, vállalatok helyzetét és egyre nagyobb hangsúlyt az online marketingnek.  Hiszen a fogyasztók nagy része ebben a helyzetben jobban preferálja az online vásárlást és az online üzleteket ahhoz viszont egy jó benyomást keltő marketing, weblap designer kell, hogy bizalmat szavazzunk neki. A következő részekben szeretném bemutatni magát a marketinget, offline- online részeit kicsit közelebbről megismerni, kitérni a marketingkommunikációra is. Mivel fontos a saját életemben is a következetesség, hogy megismerjük mindennek a folyamatát és az ok- okozati összefüggéseket. Majd szeretném a közösségi médiát és az ott elterjedt kommunikációt, hirdetéseket, megjelent online üzleteket is ismertetni. Azon belül is jobban kitérni a facebookra, hiszen az az egyik legelterjedtebb platform az internet világában. Majd végül, hogy a fent említett részekből egy átfogó komplex képet kapjunk, nem feledkezhetünk meg a primer kutatásról sem, ami kettő részből fog állni. Mindkét részben különböző kérdésekre szeretnék választ kapni, amelyek által tudok egy komplex képet felállítani. Mélyinterjúm során egy virágföld feldolgozó cég ügyvezető igazgatójával készült hangfelvétellel rögzített interjú keretében megtudtam, hogy egy kis- közép vállalkozás, hogy vélekedik az online marketingről, értékesítésről, illetve milyen mértékben van rájuk hatással a pandémia. Azt szeretném kutatással bizonyítani, hogy az online marketing és az online vásárlás a hétköznapi életben alapból is fontos, de most a járványügyi helyzet miatt kiemelt szerepet tölt be bármilyen területről is beszélünk.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus reklám, marketing, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:19
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet