Az alternatív iskolák kommunikációja

Szabó Réka (2021) Az alternatív iskolák kommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2.0.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat 2.0.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Szakdolgozat státusz.pdf] PDF
Szakdolgozat státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Meglátásom szerint manapság annak a kérdése, hogy milyen jellegű iskolába érdemes íratni a gyermeket, egy megosztó témának bizonyul. Hiszen ma már nagyon sok lehetőség áll a rendelkezésünkre. Választhatunk állami és magániskolák közül és ezen belül is eldönthetjük, hogy az intézmény milyen tanrendet és ideológiát kövessen. Ebbe a halmazba természetesen beletartozik az alternatív iskolák csoportja is, aminek a működésüket tekintve szintén több irányzata van. Ma Magyarországon hozzávetőleg 300 alapítványi, egyesületi, vagy önkormányzati és magán iskola működik, amelyek alternatív pedagógiát képviselnek (Vekerdy , 2005). Mivel a legtöbb alternatív intézmény Magyarországon az 1990-es években jött létre, így viszonylag újdonságnak számítanak és ennek okán sokan szkeptikusan vélekednek a reformpedagógiáról. Szakdolgozatomban az alternatív iskolák a diákok irányába közvetített kommunikációját vizsgálom, valamint működésük alapideológiáját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alternatív pedagógia, Göllner Mária, kommunikáció, Vekerdy Tamás, waldorf
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:12
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:12
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38839

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet