A hazai rádiózási szokások vizsgálata

Nagy Bence (2021) A hazai rádiózási szokások vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A média nagy hatással van a fogyasztók mindennapi életére, jelentősen befolyásolhatja az emberek egymáshoz, a környezethez, a vállalkozásokhoz vagy a világhoz való viszonyát. A médiavállalatok és a hírközlési szolgáltatók versenyképességük megőrzése, valamint növelése érdekében egyre komplexebb szolgáltatásokkal igyekeznek új fogyasztókat szerezni és a régiket megtartani. A globális platformok magas népszerűsége és növekvő térnyerése miatt, az online médiumok versenyképessége vitathatatlan, a hagyományos tévénézés és rádióhallgatás súlyának fokozatos mérséklődése figyelhető meg a digitális médiumok, valamint digitális platformok javára. Hazánkban a felhasználók kifejezetten szeretik a rádiót, mint médiumot, általában zenehallgatásra, híradások hallgatására, valamint tájékoztató és szórakoztató tartalmak fogyasztására használják. A digitális platformok és a televízió mellett, a rádió napjainkban az egyik legfontosabb tömegmédium Magyarországon, felhasználása igen széleskörű (zenehallgatás, szórakozás, tájékozódás stb.). A Covid-19-pandémia miatt kialakult gazdasági válság erősen negatív hatást gyakorolt az egész kommunikáció iparágra, így a rádiós költések is erősen visszaestek a korábbi évekhez képest, azonban a hazai rádiók hallgatottságát a koronavírus-járvány nem mérsékelte jelentősen. A dolgozat célja a hazai rádiózási szokások vizsgálata volt. Munkám során bemutattam a hazai médiapiac jelenlegi helyzetét és résztvevőit. Ismertettem a rádiót, mint médiumot, annak kialakulását és történelmét. Elemeztem a médiatorta alakulását, vizsgáltam az elmúlt 20 év során bekövetkezett változásokat. Leírtam a rádiók típusait, a rádiózás szerepét a marketingben és a hirdetések világában. Felvázoltam, hogy más, nagyobb európai országban milyen helyzete van ennek az ágazatnak. Bemutattam, hogy a közösségi média milyen hatással van a rádió hallgatásra. Primer kutatást végeztem. Ennek megvalósításához készítettem egy kérdőívet, melyben szerepeltek olyan kérdések is, amelyeket már egy nagyobb lélekszámú tömeghez használtak, így össze tudtam vetni az aktuális adatokat azokkal az eredményekkel és levonhattam a következtetéseket. Javaslatom központjába a fejlődő világhálót, azon belül a közösségi platformokat helyeztem, mivel számos lehetőséget tartogat a rádiók számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fodor Máté
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: média, médiafogyasztási szokások, rádió, rádió fogyasztás, rádió hallgatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:12
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet