Minden feladat fontos, de "a legkisebb is számít"!

Gyöngyösi Réka (2021) Minden feladat fontos, de "a legkisebb is számít"! Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT.pdf]
Előnézet
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf

Download (890kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat_Státuszról_Gyöngyösi Réka.pdf] PDF
Nyilatkozat_Státuszról_Gyöngyösi Réka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Édesapám az elmúlt évtizedekben a Spar Magyarországnál és a Tesco - Global Zrt.-nél dolgozott, először áruház igazgatóként, majd regionális vezetőként. Mivel a Tesco a nemzetközi és magyarországi kiskereskedelmi szektorban meghatározó szereplő, ezért választottam szakdolgozatom témájául a vezetői feladatokat, ezen gazdasági társaságon belül. Az Ő közreműködésével interjúvoltam meg egy régió vezetőt és egy áruház igazgatót. Elsősorban a cég regionális vezetését vizsgáltam meg, összevetve az áruház vezetéssel. Valamint kitérve arra, hogy a COVID-19 és az ahhoz kapcsolódó vészhelyzet, hogyan és milyen mértékben befolyásolta az áruházak / cég helyzetét, illetve a régió vezetők, áruház igazgatók feladatkörét. Szakdolgozatom kutatói kérdése a következő: A magyarországi Tescora milyen hatást gyakorolt a COVID-19 világjárvány és az online kereskedelem mennyire terjedt el a pandémiát megelőző időszakhoz képest. Elsősorban az elméleti alapokat fektettem le. Kezdésként a kiskereskedelmi ágazatot mutatom be, majd áttérek és részletesen szemléltetem a Tesco - Global Zrt. történetét, továbbá a magyarországi helyzetét. Bevezető jelleggel pár fejezetben szót ejtek a regionális vezetésről, a vezetői alkalmazottakról, illetve arról, hogy milyen a jó vezető. Feltérképeztem az online vásárlási szokásokat, amelyekre egy további fejezetben részletesebben is visszatérek a későbbiekben. A dolgozatom során elősorban az online térben történő vásárlási szokások és piaci trendek gyors és radikális változásairól is szót ejtek. Az azokkal kapcsolatos kutatásokról és az abból leszűrt konzekvenciák fontosságára is kitértem.A különböző kérdéseim vizsgálatára a szakdolgozatomban primer kutatást végeztem. Ezen kvalitatív kutatás alapjául két mélyinterjút készítettem.Az elsőt a Tesco egyik regionális vezetőjével, a másodikat pedig egyik áruház vezetőjével. Először pár mondatban bemutatom a vezetőket, mivel fontosnak tartottam azt, hogy betekintést nyerjek ezen személyek korábbi munkásságainak a hátterébe, valamint jelen élethelyzetükbe.Ezáltal a kutatásom elemzési folyamata alatt jobban és könnyebben meg tudtam érteni az interjún elhangzott kérdéseimre adott válaszaikat, valamint vezetői döntéseik okait.Ezt követően áttértem a dolgozatomhoz kapcsolódó főbb kérdésekre. Az elhangzottak, az elméleti háttér fogalmainak és korábbi feltevéseimnek a tisztázását segítették.Továbbiakban részletesen bemutattam a Tesco vállalat csoport legmagasabb szintű vezetői által összeállított teljesítménymutató KPI-t, azaz a BIG 6-et. Ennek szegmenseit is, illetve az ehhez kapcsolódó feladatköröket. Szóba kerül a vállalat első féléves pénzügyi eredményeinek a kihirdetése után a második félév tervei. Kérdeztem az interjú alanyaimat a Tesco magyarországi helyzetéről, illetve, hogy ezt az ott dolgozó vezetők, hogyan és miként látják / élik meg, illetőleg miként vélekednek arról a stratégiáról, amit követ a cég és véleményük szerint milyen lenne az ideálisnak mondható stratégia.Kutatásomban kitértem a piaci trendek változásaira, különös tekintettel arra, hogy a Tesco miként és milyen módszerekkel tervez lépést tartani ezekkel a gyors és folyamatos változásokkal.Majd áttértem a COVID - 19 által okozott jelenlegi és jövőbeni következményekre. Az interjú alatt egyik legfőbb kérdésem arra irányult, hogy megtudjam a magyarországi Tescora milyen hatást gyakorolt a világjárvány és az online kereskedelem mennyire volt népszerű az áruházi színtérű bevásárlásokhoz képest. A koronavírus felgyorsította az online vásárlás folyamatát világszerte, ami a magyarországi Tesco-ra is kihatással volt.Elemeztem a primer kutatásom eredményeit és az abból fakadó következtetéseket is megosztottam. Ezt követően saját szempontok alapján hasonlítottam össze a két vezetői funkciót.Végezetül pedig személyes javaslataimat és gondolataimat fogalmaztam meg, majd összegeztem mind azt, amit a dolgozatomban felvetettem és a mélyinterjúban kapott új ismeretekkel összevetettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hajzer Gyula
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), regionális vezetés, Tesco, vezetés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:12
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:12
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38818

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet