A chatbot, mint marketingkommunikációs eszköz hatása a fogyasztói döntésekre

Karbovánecz Tamás Adrián (2021) A chatbot, mint marketingkommunikációs eszköz hatása a fogyasztói döntésekre. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ANSQ0J_szakdolgozat_MT_20211208.pdf] PDF
ANSQ0J_szakdolgozat_MT_20211208.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatommal összefoglalást és betekintést szeretnék biztosítani a marketingszektorban felhasznált mesterséges intelligencia módszereiről. A chatbotok digitális marketingkommunikációban való alkalmazására koncentrálva megvizsgálom ezen módszerek fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását. Ezenfelül szeretném megtudni chatbotok alkalmazásának eredményességét a vásárlási vágy felkeltését illetően a vásárlók körében.  A kapcsolódó szakirodalommal igazolva ismertetem marketingkommunikáció időbeli megközelítését, valamint az évek során felmerülő különbségeket. Kutatásomban górcső alá veszem a chatbotok napjainkban való elfogadottságát a fogyasztók körében a marketingkommunikáció területén.   Szakdolgozatomban szeretném kiemelni, hogy a kutatás a szakemberek által alkalmazott új mesterséges intelligencia technikáit alkalmazza és összefoglalást ad az új marketing trendekről és perspektívákról. Ezenkívül ez a kutatás irányadó marketingesek és cégek számára a tekintetben, hogy a legújabb digitális technológiák felhasználásával, termékeikkel, szolgáltatásaikkal kapcsolatos információikat eljuttathassák kívánt célcsoportjaikhoz emellett új ügyfeleket is képesek legyenek szerezni. Végezetül kutatásom eredménye javíthatja azt a stratégiai megközelítést, melynek mentén a cégek megszólítják ügyfeleiket chatbotokon keresztül, szem előtt tartva az esetlegesen felmerülő etikai kérdéseket.   A fentebb leírt összefoglalás rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligenciával kapcsolatos tanulmányok nagyrésze jobban az informatikára, mint a marketing aspektusaira koncentrált. Kijelenthető tehát a marketing területre koncentrált információk korlátozott száma. Emellett az is egyértelmű, hogy a mesterséges intelligencia marketing szektorban való felhasználásáról szóló korábbi kutatások szinte mind, kivétel nélkül a vállalat szemszögéből foglalkoztak az előnyök vizsgálatával.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális marketing, fogyasztói döntések, marketingkommunikáció, vásárlói döntések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet