Az influencerek hatása az étrendkiegészítők vásárlási szokására és a fogyasztói magatartásra.

Szkaliczki Dániel (2021) Az influencerek hatása az étrendkiegészítők vásárlási szokására és a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szkaliczki Dániel MXZMAY.pdf] PDF
Szkaliczki Dániel MXZMAY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (845kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban az influencer marketing hatását vizsgálom meg, hogy hogyan is hatnak az influencerek a fogyasztói magatartásra és a fogyasztói vásárlási szokásokat hogyan befolyásolják. Szakdolgozatom elején irodalmi anyagokat átnézve vizsgálom meg hogyan is épül fel az marketing egészen az online marketing, aminél természetesen az influencer marketingnek szánom a részletesebb kifejtést. Az online marketing megjelenésétől számítva többféle kutatás foglalkozik a fogyasztók és márkák közötti kapcsolatról. A könnyebb hozzáférés a közösségi oldalakhoz a mobiltelefonos fejlődésével azt eredményezte, hogy rohamosan kezdett növekedni a közösségi oldalakon eltöltött idők száma az embereknek. A közösségi oldalak elterjedésével lassan megjelentek az influencerek, mivel ez is egy új platform lett, amivel könnyebben lehetett elérni a fogyasztókat. Az Instagram megjelenésével az influencerek meg az egyik leggyorsabban növekvő marketing ággá nőtte ki magát a Mediakix 2019-es mérése alapján. Sokáig az influencer marketingben nem hittek, sőt még sokan ma sem teljesen hisznek a stabilitásában, és hogy ténylegesen megéri-e belefektetni a marketing költségeket, viszont 2020-ra egy ténylegesen statisztikailag mérhető adatokat produkáló ágazat lett. Az irodalmi részem második felében térnék ki az étrendkiegészítőkre, azok használatának szükségességére, esetleges kételyekre, ami az emberekben kialakult velük szemben és a piac várható jövőjére. Mivel Magyarországon eléggé kis mértékben van elterjedve az étrend kiegészítők használata így még érdekesebb lehet, mit hoz a jövő és mennyire nyitottak az emberek. Dolgozatom elkészítésekor még egy primer kutatást is végeztem, melynek formája egy kérdőív volt, amit közösségi médián osztottam meg és bárki kitölthette, nem voltak megkötések hogy kifejezetten étrendkiegészítőt használóknak kell. Ezáltal egy elég jó képet kaptam a mai fogyasztókról, hogy hogyan is állnak hozzá mind az étrendkiegészítőkhöz, mind pedig hogyan is befolyásolják az influencerek és egyéb tényezők a vásárlási magatartásukat és vásárlási szokásukat. A kérdőívem után, az elején felállított hipotéziseimre választ kapva kielemeztem összességében a kérdőívet és egy összegzésben a dolgozat alatt összegyűjtött információkból egy konklúziót alkottam és javaslatot tettem, az én véleményem szerint, mit javíthat a közeljövőben a piac, amivel megnövelhetné a profitját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fazakas Zsombor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Étrendkiegészítő, fogyasztói magatartás, influencer, influencer marketing, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet