Személyes márkaépítés a médiában megjelenő személyeknél

Répási Cintia Dóra (2021) Személyes márkaépítés a médiában megjelenő személyeknél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Répási Cintia Dóra_QL74C2_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Répási Cintia Dóra_QL74C2_Szakdolgozat.pdf

Download (707kB) | Előnézet
[thumbnail of NYILATKOZAT_Répási Cintia Dóra_QL74C2_Szakdolgozat.pdf] PDF
NYILATKOZAT_Répási Cintia Dóra_QL74C2_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (152kB)

Absztrakt (kivonat)

Minden ember a maga szerencséjének a kovácsa” - tartja a mondás. Napjainkban számtalan újonnan feltörekvő “média személyiség” jelenik meg a hagyományos és social média felületeken is, újra és újra. Valakinek rövidebb, másoknak hosszabb ideig sikerül megmaradni a köztudatban, és “celeb” születik belőlük, míg mások minden nyom nélkül eltűnnek a “süllyesztőben”. Vajon mi az, ami eldönti, hogy egy ismeretlen arc, akit ma vagy holnap először látunk a képernyőn, melyik kategóriába kerül? Mikor és hogyan dől el, hogy az önjelölt hírességek életünk részévé válnak, vagy próbálkozásuk elhal, és elvesznek a számtalan hasonló kísérlet tengerében? Minden ember önmaga szerencséjének a kovácsa. A negyedrészt örökölt és háromnegyed részt tanult, vagy látott viselkedésformák azok, amik meghatároznak minket a felnőtt korunkban. Csernus (2007) álláspontja szerint. Mikor 2017-ben Budapestre költöztem, egy kereskedelmi televíziónál kezdtem el dolgozni, mint casting asszisztens. Az ott töltött évek alatt, számtalanszor felmerült bennem a kérdés: A szakmai teljesítményen túl, mitől fog, hogy egy szereplő hosszú távon fenn tud maradni a köztudatban? Megítélésem szerint a személyes márka építés témaköre jól értelmezhető válaszokat ad a feltett kérdésre. Dolgozatomban megnézem, hogy mit jelent a márka, miből épül fel a márkaidentitás. Keresem a választ arra a kérdésre, hogy milyennek kell lennie egy személyiségnek, ha hosszú távon fennmaradó énmárka szeretne lenni. Vajon elég csak érdekesnek és megjegyezhetőnek lenni? Dolgozatomban válaszokat keresek arra, hogy hogyan lehet felhasználni az Instagram adta lehetőségeket a személyes márka erősebbé tételéhez, és milyen előnyökre tud szert tenni, aki tudatosan építi az Instagram felületét.  Dolgozatom egyik legfontosabb kérdése, hogy létezik-e az az összefüggés, miszerint két ember közül, akit többen követnek az Instagramon, az egy kereskedelmi televíziós szimpátia szavazáson is jobban fog teljesíteni. Kutatásom során keresem a választ a területet jól jellemző kérdéscsoportra:  - Különböznek-e a médiában azok az emberek, akik celebként vannak nyilvántartva, azoktól, akik valamilyen teljesítménynek köszönhetően lettek ismertek?  - Milyen lehetőségek adottak a média és a közösségi média által, a személyes márka erősebbé tételéhez.  - Vajon mennyire gondolkodnak tudatosan a személyes márkájukról a médiában szereplő személyek?  - A televízióra kerülés jelenti-e azonnal a személyes márka építésének kezdetét?  - Mennyire veszik figyelembe a televíziós műsorkészítők a social média adta lehetőségeket egy műsor készítésekor?  Dolgozatom során elemezni fogom a Való világ című televíziós műsorba bekerült személyek Instagram követő számainak a változását, mert ahhoz, hogy egy ember képernyőn való megjelenését számokban lehessen kifejezni, tökéletes példa, hogy ismeretlen, vagy a televíziós képernyő számára ismeretlen emberek milyen népszerűségre tehetnek szert az által, hogy megjelennek és egy játékban vesznek részt (azzal szerepelnek a képernyőn, hogy adott szituációt hogyan oldanak meg, hogyan kezelik a bezártságot, és hogy milyen hatással van rájuk egy új közeg, ahol nem ismernek senkit, de napi szinten együtt kell élniük). Sokáig kerestem a megfelelő témát a szakdolgozatom elkészítéséhez, és végül azért ezt választottam, mert szerettem volna az eddigi munkatapasztalataimat és az Egyetemen szerzett ismereteket is hasznosítani. Illetve, rendkívül izgalmasnak találtam azt a fúziót amit a social média és a média alkot a közismertebb egyéneknél, akik a személyes márkájukat építik.    Dolgozatom írásából kiderült, hogy ahhoz, hogy valakinek az arcát sokáig lehessen látni a médiában, az szükséges, hogy egy erős megjegyezhető személyisége legyen, valamint hosszú távon és következetesen gondolkodjon a személyes márkáját illetően. Véleményem szerint akkor fog egy celeb, sztár, híresség az életünk részévé válni, ha személyisége a megszokottól eltérő, olyan cselekedetei vannak, amik ki tudnak tűnni az eszeveszett információs zuhatagból és ezzel elérik az ingerküszöbünket, miáltal véleményt formálhatunk róluk, vagyis folyamatosan beszédtémát adnak. Amikor arra a kérdésre kerestem a választ a dolgozatom elején, hogy egy személyiség mitől fog hosszú távon fennmaradni a köztudatban arra jutottam, hogy három fontos dologra kell odafigyelnie: - tűnjön ki az őt körülvevő tömegből - legyen következetes a személyes márkáját illetően - legyen kitartó. A márka definíciói meghatározásának keresése közben arra jutottam, hogy a márka arra szolgál, hogy megkülönböztesse a terméket, amit bizonyos szimbólumok segítségével képes leginkább elérni. A márkaidentitás, pedig azoknak a lépéseknek az összegzése, amikkel meghatározzuk magunkat. Milyen legyen a személyiség, hogy hosszú távon fennmaradó lehessen? Feltűnő, színes, megkülönböztethető, és véleményformáló. Nem elég, ha csak érdekes, hanem gondolkodjon tudatosan a jövőjével kapcsolatos döntésekben. Az Instagram egy remek lehetőség arra, hogy folyamatosan jelen tudjanak lenni a személyes márkájukat építő személyek, a fogyasztók, követők fejében. Ha tudatosan használják a felületet, akkor lehetőségük van elérni, hogy a fogyasztóik függőkké váljanak és tudatossággal egyre nagyobb népszerűségre tegyenek szert. Véleményem szerint a tudatos Instagram használatnál, nincsen határ, hogy milyen előnyökre lehet szert tenni, hiszen kiderült, hogy a belépőjegyektől kezdve, termékeken át akár pénzre is lehet váltani a követők adta virtuális népszerűséget. Kiderült számomra, hogy nem alkalmas a nyertes megjóslására egy kereskedelmi televízió szimpátia szavazásán, hogy melyik résztvevőnek van több követője az Instagramon, mert egyáltalán nem biztos, hogy a követői szavazni fognak. 45 A különbség a médiában a között, aki celebként van nyilvántartva és a között, aki valamilyen teljesítménynek köszönhetően lett ismert: semmi. Nincsenek differenciálva. Véleményem szerint, az, hogy valaki gondolkodik-e tudatosan személyes márkájáról a médiában nagyon változó, szerintem ezt külső szemmel csak úgy lehet megállapítani, hogy aki nem tűnik el egy műsor után a képernyőről, a mögött biztosan van valamilyen tudatosság. De például azok a személyek, akik feltűntek a Való Világ című televíziós műsorban az eltelt egy évben és azóta sehol sem lehetett róluk hallani, azoknak vagy nem megfelelő próbálkozásaik voltak, vagy egyszerűen csak érdektelenné váltak ez ügyben. A Való Világ című műsor alatt, a televíziós műsorkészítők tettek egy próbálkozást arra, hogy kihasználják az Instagram adta lehetőségeket a műsor népszerűsítéséhez. Biztosak benne, hogy a próbálkozás eredményes volt és az Instagram hozott plusz nézőközönséget a műsornak, de sajnos nem lehet pontosan megállapítani, hogy ez számokban mit jelent, mert nincs meg a szükséges viszonyítási alap.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Külső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand, közösségi média, média, self-marketing, személyes márka építés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:11
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38801

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet