Magyar Csenge (2021) A borfogyasztók attitűdjeinek vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
TÉZIS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (829kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom azért jött létre, hogy górcső alá vehessem a fogyasztók attitűdjének vizsgálatát adott termékcsoport vásárlása esetén, amely esetemben a hazai borpiac. Szakdolgozatom elődlegesen nem a numerikus összefüggéseket, hanem az emberi érzelmek mélyebb dimenzióját és kapcsolatait igyekszik feltárni. Azon döntési folyamatot deríti fel, ahol a fogyasztó az igény felmerülésétől eljut a vásárlásig különböző attitűdbéli komponenseken keresztül. Úgy gondolom, hogy ezeknek az agyi és érzelmi folyamatoknak a feltérképezése ugyanolyan fontos, mint az eladások numerikus része, sőt a modern társadalomban lassan már talán jelentősebb is, hiszen az egyre növekvő piaci verseny megkívánja, hogy mi marketingesek megértsük a fogyasztók vásárlási attitűdjeit. Kutatásom alapját a három fő attitűdcsoport vizsgálata adja, amelyek tulajdonságait és funkciót hozom párhuzamba borvásárlás során. Célom felderíteni, hogy adott egyénre a három komponensből melyik hogyan, és milyen mértékben hat borvásárlás során. Továbbá szeretném feltárni a különböző szegmensek eltérő attitűdjeit. Tudni szeretném, hogy egy átlagos fogyasztóban milyen attitűdök dominálnak borfogyasztás során, és azt megelőzően vásárláskor. Azért választottam a borpiacot, mert egy széles spektrumú piacot szerettem volna vizsgálni. A borfogyasztás magyar viszonylatban nagyon sok egyént érint. A különböző csoportok eltérő attitűdökkel rendelkeznek, amelyek izgalmassá és részletessé teszik szakdolgozatomat. Mindezek mellett érdemes megemlíteni, hogy maga a borfogyasztás is egy széleskörű tevékenység, hiszen rengeteg kontextusban előfordul. Azért gondolom, hogy az attitűdvizsgálat összehozása a borpiaccal egy izgalmas terület, mert szélesen kiaknázható lehetőségeket rejt magában. Szakdolgozatom második részében szeretnék egy kielégítő áttekintést adni a hazai borpiacról, hiszen kutatásom megfelelő elemzéséhez mindenképp szükséges a szekunder források feltárása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), bor, borászat, borkultúra, Magyarország |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:11 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |