A borfogyasztók attitűdjeinek vizsgálata

Magyar Csenge (2021) A borfogyasztók attitűdjeinek vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of TÉZIS.pdf] PDF
TÉZIS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (829kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom azért jött létre, hogy górcső alá vehessem a fogyasztók attitűdjének vizsgálatát adott termékcsoport vásárlása esetén, amely esetemben a hazai borpiac. Szakdolgozatom elődlegesen nem a numerikus összefüggéseket, hanem az emberi érzelmek mélyebb dimenzióját és kapcsolatait igyekszik feltárni. Azon döntési folyamatot deríti fel, ahol a fogyasztó az igény felmerülésétől eljut a vásárlásig különböző attitűdbéli komponenseken keresztül. Úgy gondolom, hogy ezeknek az agyi és érzelmi folyamatoknak a feltérképezése ugyanolyan fontos, mint az eladások numerikus része, sőt a modern társadalomban lassan már talán jelentősebb is, hiszen az egyre növekvő piaci verseny megkívánja, hogy mi marketingesek megértsük a fogyasztók vásárlási attitűdjeit. Kutatásom alapját a három fő attitűdcsoport vizsgálata adja, amelyek tulajdonságait és funkciót hozom párhuzamba borvásárlás során. Célom felderíteni, hogy adott egyénre a három komponensből melyik hogyan, és milyen mértékben hat borvásárlás során. Továbbá szeretném feltárni a különböző szegmensek eltérő attitűdjeit. Tudni szeretném, hogy egy átlagos fogyasztóban milyen attitűdök dominálnak borfogyasztás során, és azt megelőzően vásárláskor. Azért választottam a borpiacot, mert egy széles spektrumú piacot szerettem volna vizsgálni. A borfogyasztás magyar viszonylatban nagyon sok egyént érint. A különböző csoportok eltérő attitűdökkel rendelkeznek, amelyek izgalmassá és részletessé teszik szakdolgozatomat. Mindezek mellett érdemes megemlíteni, hogy maga a borfogyasztás is egy széleskörű tevékenység, hiszen rengeteg kontextusban előfordul. Azért gondolom, hogy az attitűdvizsgálat összehozása a borpiaccal egy izgalmas terület, mert szélesen kiaknázható lehetőségeket rejt magában. Szakdolgozatom második részében szeretnék egy kielégítő áttekintést adni a hazai borpiacról, hiszen kutatásom megfelelő elemzéséhez mindenképp szükséges a szekunder források feltárása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), bor, borászat, borkultúra, Magyarország
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet