Ferenczi Melinda (2021) Nike, mellbedobással a marketingbe. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Nike, mellbedobással a marketingbe.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat kész.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (323kB) |
|
Előnézet |
PDF
nyilatkozat.pdf Download (292kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozati témám a Nike sportruházati márka marketing eredményességének bemutatása. Választásom azért esett erre a márkára, mert kiskorom óta és 14 éves atlétikai pályafutásom során is kizárólag Nike termékekben sportolok. A cég eleinte futócipőkkel kereskedett és úgy próbálta népszerűsíteni a termékeit, hogy atlétika versenyeken kínálta eladásra, többek között ezért is jelent nekem nagyon sokat ez a márka. Kutatásom célja, hogy bemutassam Nike által használt marketing stratégiákat, eszközöket, az ezekből adódó előnyöket. Úgy gondolom és szeretném szakdolgozatomban bizonyítani, hogy a Nike az egyik legsikeresebb sportruházati márka a világon. Dolgozatomat a cég rövid bemutatásával kezdem, ezt követően egy globálist kitekintést teszek a sportruházati piacra. Későbbiekben vázolom a vállalat erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit. Ezután ismertetem a STP-t. Ezt követően szó esik a Nike 4P modelljéről, azaz a termék, ár, hely és promócióról. Végezetül pedig összegzem azokat a lehetséges marketing eszközöket, amelyek szerintem a Nike-t, mint sportmárkát vezető pozícióba helyezték. A téma kutatásához elsősorban a szekunder forrásokat szeretném rendszerezni, majd a primer kutatás következik, amelyhez egy kérdőívet készítettem és annak válaszait, eredményeit összegzem, elemzem, értékelem. Munkámmal az a célom, hogy felderítsem a vevői igényeket, nemcsak a Nike sportruházati márka iránt, de általános képet kapjak a fogyasztói szokásokról Magyarországon a sportruházati szegmensben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | ármarketing, branding, marketing, Nike, sportgazdaságtan | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:11 | ||
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:11 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38787 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38787 |
Actions (login required)
Tétel nézet |