A hazai szabadidősport-fogyasztási magatartások napjainkban

Lukács Márton (2021) A hazai szabadidősport-fogyasztási magatartások napjainkban. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Lukács Márton_diplomadolgozat.pdf] PDF
Lukács Márton_diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (2MB)

Abstract

Diplomadolgozatomban a szabadidősport-fogyasztási szokásokat mutattam be, amelyhez kapcsolódóan a szakirodalom áttekintése mellett kutatást végeztem a magyar lakosság körében, továbbá a téma mélyebb megismeréséhez interjúkat készítettem a szabadidősport-piacon működő két sportszervezettel. Kutatásom alapján elmondható, hogy a magyar lakosság túlnyomó része nem vagy csak pár alkalommal tud szabadidősport tevékenységet végezni heti szinten. A közkedvelt sportágak közé tartozik a futás, kerékpározás és a fitnesz- és konditermi edzések. A sportolás helyszínéül legtöbbször az otthon, a parkok és közterek, illetve a fitnesz- és edzőtermek szolgálnak. A sportmotiváció tekintetében az egészségmegőrzés, a stresszlevezetés és az örömforrás jelenik meg, amelyben a családi állapot, mint befolyásoló tényező nem jelenik meg mérvadó szerepben. A ráfordítást vizsgálva a fogyasztók alacsony költési hajlandóságot mutatnak a sportcikkek iránt. A megvásárolt sporttermékek és szolgáltatások között népszerűek a sporteszköz, sportfelszerelések, a táplálékkiegészítők és a belépőjegyek, bérletek. A sporteszközök, sportfelszereléseket túlnyomó részben sportnagyáruházakban kerülnek megvásárlásra, illetve a fogyasztók megosztottak az online beszerzés tekintetében. A szabadidősporthoz kapcsolódó információkról a lakosság többségében weboldalakról tájékozódik, a hagyományos tömegkommunikációs csatornákat nem preferálják.  A szabadidősportolók alapvetően még nem osztják meg sportolási tevékenységüket a közösségi platformokon, és leginkább azok követnek sportolókat, akik gyakrabban végeznek testmozgást.  A koronavírus járvány negatív hatása a szabadidősport-fogyasztás gyakoriságára hatással van.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Marketing

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Császár Ildikó
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Dr. Szánthó Zsuzsanna
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: fogyasztás, lakosság, sport, szabadidő, tendenciák
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Mar. 08. 09:11
Last Modified: 2022. Mar. 08. 09:11

Actions (login required)

View Item View Item