A hazai szabadidősport-fogyasztási magatartások napjainkban

Lukács Márton (2021) A hazai szabadidősport-fogyasztási magatartások napjainkban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Lukács Márton_diplomadolgozat.pdf] PDF
Lukács Márton_diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomadolgozatomban a szabadidősport-fogyasztási szokásokat mutattam be, amelyhez kapcsolódóan a szakirodalom áttekintése mellett kutatást végeztem a magyar lakosság körében, továbbá a téma mélyebb megismeréséhez interjúkat készítettem a szabadidősport-piacon működő két sportszervezettel. Kutatásom alapján elmondható, hogy a magyar lakosság túlnyomó része nem vagy csak pár alkalommal tud szabadidősport tevékenységet végezni heti szinten. A közkedvelt sportágak közé tartozik a futás, kerékpározás és a fitnesz- és konditermi edzések. A sportolás helyszínéül legtöbbször az otthon, a parkok és közterek, illetve a fitnesz- és edzőtermek szolgálnak. A sportmotiváció tekintetében az egészségmegőrzés, a stresszlevezetés és az örömforrás jelenik meg, amelyben a családi állapot, mint befolyásoló tényező nem jelenik meg mérvadó szerepben. A ráfordítást vizsgálva a fogyasztók alacsony költési hajlandóságot mutatnak a sportcikkek iránt. A megvásárolt sporttermékek és szolgáltatások között népszerűek a sporteszköz, sportfelszerelések, a táplálékkiegészítők és a belépőjegyek, bérletek. A sporteszközök, sportfelszereléseket túlnyomó részben sportnagyáruházakban kerülnek megvásárlásra, illetve a fogyasztók megosztottak az online beszerzés tekintetében. A szabadidősporthoz kapcsolódó információkról a lakosság többségében weboldalakról tájékozódik, a hagyományos tömegkommunikációs csatornákat nem preferálják.  A szabadidősportolók alapvetően még nem osztják meg sportolási tevékenységüket a közösségi platformokon, és leginkább azok követnek sportolókat, akik gyakrabban végeznek testmozgást.  A koronavírus járvány negatív hatása a szabadidősport-fogyasztás gyakoriságára hatással van.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztás, lakosság, sport, szabadidő, tendenciák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:11
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet