Szalay Koppány Péter (2021) A modern társadalom reklámcsatornája: Az Influencer marketing, avagy a hírnév szerepe a vásárlói döntések befolyásolásában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat Szalay Koppány.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (972kB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt A szakdolgozat témája az influencer marketing, ezen belül pedig a hírnév szerepének vizsgálata a 18-24 éves korosztály vásárlói döntéseinek befolyásolásában. Az influencerek, befolyásolók, vélemény vezérek a közösségi média felületein akár több százezres követői bázissal kommunikálnak. Hitelesek, az általuk reklámozott márkákhoz érzelmi kötődésük van, élet stílusukba beleegyezik azok használata. A termékek és szolgáltatások reklámozásáért valamilyen formában juttatást kapnak. A fogyasztók vásárlási döntéseik előtt kikérik véleményüket, illetve megveszik az általuk reklámozott termékeket. Nagyobb a hitelük, mint a hagyományos sztárokkal készített reklámoknak. Nem csoda tehát, hogy a marketing új ága született meg általuk, az influencer marketing, melyre egyre jobban odafigyelnek a vállalatok. A primer kutatásom online kérdőíves megkérdezés formájában is vizsgálta a témát 18-24 éves fiatalok körében. A dolgozat kezdetén megfogalmazódott hipotézisek az eredmények szerint a következőképpen igazolódtak be. H1. Feltételezhető, hogy egy adott márka megítélését egy Influencer képes befolyásolni. Egyértelművé vált, hogy az Influencerek hatást gyakoroltak a válaszadókra, tehát befolyásoló erővel rendelkeznek akár egy márka megítélésében. Beigazolódott. H2. A Z generáció tagjainak van kedvenc Influencerük, akiket folyamatosan követnek, figyelnek. A megkérdezett fiatalok 64%-a követett Influencereket Facebookon, Instagramon és YouTube-on, a barátok és sztárok után. Véleményük szerint ugyanakkor a sztárok is Influencerek, de nem minden Influencer sztár. Az Influencereket karizmájuk, humoros, érdekes posztjaik, jó stílusuk miatt követik, posztolnak nekik, kommunikálnak velük, interakcióban vannak, és követik mindennapi életüket is. A hipotézis beigazolódott. H3. Feltételezhető, hogy a fiatalok, ha megengedhetik maguknak megvásárolják a kedvenc Influencerük által reklámozott terméket. Ez a hipotézis véleményem szerint részben igazolódott be. Kulcsszavak: influencer, marketing, Z generáció, reklám, befolyásolás
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, influencer, marketing, reklám, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:11 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:11 |
Actions (login required)
Tétel nézet |