Tóth Ferenc (2021) A digitális fizetőeszközök világa. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Digitális fizetőeszközök világa végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztásom a digitális fizetőeszközökre esett. Ezen belül is főként a kriptovalutákat fogom vizsgálni marketing és fogyasztói oldalról egyaránt. Számomra fontos, hogy egy olyan új területet dolgozzak fel, ami lehetőséget ad arra, hogy mélyebben megismerjek egy jelentős gazdasági területet. A kriptovaluták témakör ilyen számomra. Minden egyetemen tanult ismeretre szükségem volt ahhoz, hogy elemzeni tudjam ezt a területet. A kriptovaluták megértéséhez elengedhetetlen az informatikai, statisztikai, marketing, pénzügyi tudás együttes ismerete. Fontos volt, hogy ennek az új pénzügyi terméknek a bemutatása mellet, a marketing vonatkozásait is megvizsgáljam. 2021-ben a kriptovaluták ismertsége és népszerűsége elvitathatatlan társadalmi szinten. A széles körben elterjedt kriptopénzek mögött, egy rendkívül hatékony marketing tevékenység áll. A modern digitális marketing, melynek részterületeihez tartozik a tartalommarketing, emailmarketing, seo-marketing stb. együttesen használják fel a kriptovalutákkal foglalkozó online cégek. Egy globális határok nélküli piacról van szó, bárki számára elérhető, amennyiben rendelkezik internetes kapcsolattal. A kriptovaluták piaca jelen formájában nagyon érzékeny, minden eseményre, hírre reagál az árfolyam. A közvélemény kutatás elvégzése során egy széles korcsoportú sokaságot sikerült bevonnom a hipotézisek megvizsgálásához. A következő hipotéziseket állítottam fel: H1. Lehet a jövőben bitcoin-al fizetni a boltban? H2. A bitcoin a legnépszerűbb digitális fizetőeszköz. H3. Erősödik a bitcoin értékőrző funkciója. H4. Nagy az érdeklődés a digitális fizetőeszközökre. H5. A felhasználók többsége nem ismeri kellően a kriptovaluták rendszerét. A felsorolt öt hipotézis mindegyikére megfelelő számú választ kaptam, amiből releváns következtetéseket tudtam levonni. Érdekes volt vizsgálni különböző korú és végzettségű emberek véleményét ebben a témában. A szakdolgozatom első felében felvázolom a történeti hátterét a digitális fizető eszközöknek, különösen a kriptovaluták kialakulásának és azok változásainak feltételeit. Mindezek a területek azért is izgalmas kérdések, mert jóval régebbre nyúlnak vissza, mint a Bitcoin 2008-as megjelenése. A digitális fizetőeszközök megismeréséhez, megértéséhez fontos volt, hogy pénztörténeti eseményeket is megjelenítsek a dolgozatban. A szakdolgozatom második részében bemutatom a blokklánc technológiát, amit sokan a 21. század pénzügyi forradalmának tekintenek, és sokan ebben látják a pénzügyi rendszerek kiteljesedését, ebben a részben ismertetem az adatbányászat lényegét is és egyéb kriptovalutákat is elemezni fogok. A dolgozatomban kitérek még a digitális fizetőeszközök gazdaságra gyakorolt hatására, mint például: a volatilis árfolyamra, az arannyal való összehasonlításra és a decentralizáció jellegére is. A dolgozatom harmadik felében megvizsgálok egy kriptovalutával foglalkozó cég, a Crypto.com online marketing tevékenységét. Ez a társaság az elmúlt két évben több mint 10 millió aktív felhasználót szerzett, az agresszív marketing tevékenysége miatt. Végül pedig ismertetem a primer kutatásom összefoglalóját és értékelését, valamint a várható irányok változásait.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális aláírás, digitális jövő, kriptográfia, kriptopénz, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:10 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |