Fogyasztói magatartás a használtruha-piacon

Pethő Dóra Vivien (2021) Fogyasztói magatartás a használtruha-piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Pethő Dóra_U1KQZ4_Szakdolgozat.pdf] PDF
Pethő Dóra_U1KQZ4_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja a fogyasztók használtruha-vásárlásról való vélekedésének feltérképezése. Megvizsgáltam, hogy miért és miért nem vásárolnak használtan ruhát a fogyasztók. Az eredményeket összehasonlítottam korcsoport szerint. Emellett hasonlóan kitértem az online értékesítésre is. Feltételeztem, hogy a fiatalabb korosztály szívesebben vásárol használt ruhát és nyitottabb az online vásárlásra, valamint, hogy más motivációból vásárolnak. Végeztem szekunder és primer, ezen belül kvalitatív és kvantitatív kutatást. Kvalitatív kutatásom során fiatalokat interjúvoltam meg használt ruha vásárlási szokásaikról, motivációikról és aggályaikról. A mélyinterjúk során felvetült motivációk és aggályok alapján létre hoztam egy online kérdőívet, mely a kvantitatív kutatásom alapjául szolgált. A kiértékelés során elemeztem mindkét kutatási módszer eredményeit, majd összehasonlítottam őket. Eredményképpen feltételezéseim részben bebizonyosodtak. A fiatalok valóban szívesebben vásárolnak használtan ruhát és ezt valamennyire más motivációból teszik. A fiataloknál az első számú motiváció a környezettudatosság volt és utána a jó ár-érték arány, míg a többi korcsoportnál ez fordítva volt. Az online használtruha-vásárlás terén is pozitívabbak voltak a fiatalok, azonban erősek voltak az aggályok is. Tehát nem szívesen választanák ők sem használtruha-webshopot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, Használt ruha, Használtruha-piac, Online használt ruha, ruhaipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:10
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet