A reklámok változása a koronavírus hatására

Spitzhütel Ádám (2021) A reklámok változása a koronavírus hatására. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Spitzhütel-Ádám-IZSUGH-Szakdolgozat.pdf] PDF
Spitzhütel-Ádám-IZSUGH-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Mostanság az emberek mindennapjait, úgy lehetne a legkönnyebben leírni, hogy próbálkoznak a „normálishoz” való visszatérésre. A reklámok esetében sincs ez másképpen. Ez a koronavírus miatt van így, mely 2020 első negyedévében tört be a világba és hazánkba, megbénítva a gazdaságot, és átformálva az emberek minden napjait. Manapság Magyarországon 2021 végén még mindig ezzel a járvánnyal küzdünk, ahogy a világ is, de a mindennapok egy része, így a reklámok is visszarendezőttek a Covid-19 előtti állapotba.Szakdolgozatomat, egy másik formában kezdtem el megírni még 2020-ban az az évi Tudományos Diákköri Konferenciára készítettem. Akkor még más címmel: A Tv reklámozás változása a koronavírus hatására. Ám én nem akartam abbahagyni ennek a témának a kutatását. Sőt szerettem volna kibővíteni, és nem csak a tévé reklámok esetében vizsgálni. Azért választottam ezt a témakört, mert érdekel, és roppant aktuális témának tartom, mely, mint marketingmenedzsment specializáció tanuló hallgató, tanulmányaim szerves részét képzik a reklámok tanulmányozása.Dolgozatom elkészítésével a következő kérdésekre kerestem a választ: A Tv reklámok kommunikációja, mennyisége, mondanivalója, megítélése, hogy változott meg, hogyan változott meg, és miért változott meg 2020 tavasza során, a korona vírus tombolása elején.Munkám során alapvetően szekunder kutatást végeztem, aktualitása miatt az online megtalálható hazai és nemzetközi sajtóközleményeket, felméréseket, kimutatásokat használtam. Emellett egy Google kérdőívet is készítettem, mely Primer kutatásomat képzi.A dolgozatom 3 részből fog állni. Az első részben bemutatom, a reklám fogalmát több megközelítésből, hogy tisztában legyünk a funkciójával, illetve, hogy milyen tényezők mentén változhat. Maguk a reklámok kommunikációja, üzenete/tartalma, hossza, mennyisége miben változott meg a járvány alatt. A második részben pedig azt fogom prezentálni, az online kérdőívem adatai alapján, hogy a fogyasztók mit is éreztek igazán ezekből a változásokból, és mit gondolnak róluk. A harmadik részben pedig a következtetéseimet mutatom be a primer és szekunder adatok összehasonlítása mentén.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK
Stefanics Annamária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: koronavírus-járvány (COVID-19), Magyarország, reklám, reklámkritika, reklámozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:10
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet