A social media szerepe a globális marketing világában és annak változásai 2021-ben.

Janovits Bence (2021) A social media szerepe a globális marketing világában és annak változásai 2021-ben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Janovits Bence - A_social_media_szerepe_a_globális_marketing_világában_2021.pdf] PDF
Janovits Bence - A_social_media_szerepe_a_globális_marketing_világában_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Janovits Bence – Szinopszis A SOCIAL MEDIA SZEREPE A GLOBÁLIS MARKETING VILÁGÁBAN ÉS ANNAK VÁLTOZÁSAI 2021-BEN   Dolgozatom témája, a Social Media hatása a világgazdaságra. Fontosnak tartom ezt a témát, hiszen, a mai világban a digitalizációról szól a mindennapi életünk, és a cégek élete is. Dolgozatomban a Social Media platformjait fogom egyesével bemutatni, - keletkezésükről, alapítóikról is szót ejtettem- ugyanis az összes Social Media platform különböző célokkal született meg, és különböző korosztályokat céloz meg. A legnagyobb helyet a Facebook fogja kapni az írásomba, hiszen tanulmányokkal igazolható, hogy a Facebookot használják a legtöbben a világban, akár szórakozásra, videómegosztásra, sőt reklámfelületként is. A social media előnyei és hátrányai is külön fejezetet kapott a dolgozatban, ugyanis fontosnak tartottam nemcsak a pozitív tulajdonságait leírni, de azt is, hogy mennyire veszélyes tud lenni egy gyermek, vagy akár egy felnőtt életében is a folyamatos Facebook-használat. Pszichológiailag is elemeztem, hogy milyen betegségeket és károkat tud okozni az állandó social platformon való jelenlét, és melyek azok a tünetek, amelyeket érdemes figyelni akár gyermeknél, és segítséget kérni. Több szakkifejezés is értelmet fog nyerni a dolgozatból, amit kifejezetten a közösségi oldalak területén használunk. Választ kaphatunk arra is, hogy a Facebook valóban ingyenes-e, illetve mivel kellett a Facebooknak szembenézni ezzel a témával kapcsolatban. Marketing szempontból a social media marketingjét és a hagyományos marketinget vetettem össze, illetve használatukról is szót ejtettem. Az internetes honlap és a különböző reklámozási felületeket is elemeztem, hogy még jobban egyételművé váljon, hogy egy cég hogyan tud a leghatékonyabban működni, hogyan tud versenyképes lenni a többi céggel szemben. Kutatásomban, ami kérdőíves formában zajlott, arra voltam kíváncsi, hogy általában melyek azok a social media platformok, amiket ismernek és szívesen használnak a fogyasztók, illetve a cégek Facebook, vagy Instagram lapjait mennyire gyakran nézik meg, vizsgálják meg. A dolgozatomban arra kerestem a választ, hogy bizonyos, belátható időn belül a cégeknek kötelezővé fog-e válni a social media platformon való jelenlét. Rengeteg kisebb-nagyobb cég rendelkezik weblappal, webshoppal, állandó élő bejelentkezésekkel vagy akár YouTube-csatornával, de számtalan olyan cég is nyereségesen működik régóta, amelynek legfeljebb egy weboldala van, de aktívan nem oszt meg képeket, videókat a termékekről, nem folytat kétirányú kommunikációt fogyasztóival. Mennyi ideig tudnak ezek a cégek még nyereségesen működni? Kellene-e bármilyen újítást a cégükbe belevinni, vagy a szájhagyomány útján működő marketing elégséges ezeknek a cégeknek.    Dolgozatom végén ezek a válaszok fellelhetők, illetve a kérdőív alapján is le tudunk vonni konzekvenciákat erre irányulóan. Természetesen a Social media egy kimeríthetetlen téma, mind marketing szempontból, mind gazdaságilag, vagy akár pszichológiailag, feldolgozhatatlanok szinte a naponta változó újítások új információk a Social Media használatával, újításaival kapcsolatban. Ezeket a fontosabb információkat gyűjtöttem egy csokorba és adtam rájuk választ.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Majoros Máté Bertalan
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), közösségi oldalak, online marketing, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet