Janovits Bence (2021) A social media szerepe a globális marketing világában és annak változásai 2021-ben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Janovits Bence - A_social_media_szerepe_a_globális_marketing_világában_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Janovits Bence – Szinopszis A SOCIAL MEDIA SZEREPE A GLOBÁLIS MARKETING VILÁGÁBAN ÉS ANNAK VÁLTOZÁSAI 2021-BEN Dolgozatom témája, a Social Media hatása a világgazdaságra. Fontosnak tartom ezt a témát, hiszen, a mai világban a digitalizációról szól a mindennapi életünk, és a cégek élete is. Dolgozatomban a Social Media platformjait fogom egyesével bemutatni, - keletkezésükről, alapítóikról is szót ejtettem- ugyanis az összes Social Media platform különböző célokkal született meg, és különböző korosztályokat céloz meg. A legnagyobb helyet a Facebook fogja kapni az írásomba, hiszen tanulmányokkal igazolható, hogy a Facebookot használják a legtöbben a világban, akár szórakozásra, videómegosztásra, sőt reklámfelületként is. A social media előnyei és hátrányai is külön fejezetet kapott a dolgozatban, ugyanis fontosnak tartottam nemcsak a pozitív tulajdonságait leírni, de azt is, hogy mennyire veszélyes tud lenni egy gyermek, vagy akár egy felnőtt életében is a folyamatos Facebook-használat. Pszichológiailag is elemeztem, hogy milyen betegségeket és károkat tud okozni az állandó social platformon való jelenlét, és melyek azok a tünetek, amelyeket érdemes figyelni akár gyermeknél, és segítséget kérni. Több szakkifejezés is értelmet fog nyerni a dolgozatból, amit kifejezetten a közösségi oldalak területén használunk. Választ kaphatunk arra is, hogy a Facebook valóban ingyenes-e, illetve mivel kellett a Facebooknak szembenézni ezzel a témával kapcsolatban. Marketing szempontból a social media marketingjét és a hagyományos marketinget vetettem össze, illetve használatukról is szót ejtettem. Az internetes honlap és a különböző reklámozási felületeket is elemeztem, hogy még jobban egyételművé váljon, hogy egy cég hogyan tud a leghatékonyabban működni, hogyan tud versenyképes lenni a többi céggel szemben. Kutatásomban, ami kérdőíves formában zajlott, arra voltam kíváncsi, hogy általában melyek azok a social media platformok, amiket ismernek és szívesen használnak a fogyasztók, illetve a cégek Facebook, vagy Instagram lapjait mennyire gyakran nézik meg, vizsgálják meg. A dolgozatomban arra kerestem a választ, hogy bizonyos, belátható időn belül a cégeknek kötelezővé fog-e válni a social media platformon való jelenlét. Rengeteg kisebb-nagyobb cég rendelkezik weblappal, webshoppal, állandó élő bejelentkezésekkel vagy akár YouTube-csatornával, de számtalan olyan cég is nyereségesen működik régóta, amelynek legfeljebb egy weboldala van, de aktívan nem oszt meg képeket, videókat a termékekről, nem folytat kétirányú kommunikációt fogyasztóival. Mennyi ideig tudnak ezek a cégek még nyereségesen működni? Kellene-e bármilyen újítást a cégükbe belevinni, vagy a szájhagyomány útján működő marketing elégséges ezeknek a cégeknek. Dolgozatom végén ezek a válaszok fellelhetők, illetve a kérdőív alapján is le tudunk vonni konzekvenciákat erre irányulóan. Természetesen a Social media egy kimeríthetetlen téma, mind marketing szempontból, mind gazdaságilag, vagy akár pszichológiailag, feldolgozhatatlanok szinte a naponta változó újítások új információk a Social Media használatával, újításaival kapcsolatban. Ezeket a fontosabb információkat gyűjtöttem egy csokorba és adtam rájuk választ.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), közösségi oldalak, online marketing, vállalkozás marketingstratégiája |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:09 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |