Mixin - Egy kattintással minden!

Kiss Luca Blanka (2021) Mixin - Egy kattintással minden! Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Luca Blanka -Szakdolgozat 2021.pdf] PDF
Kiss Luca Blanka -Szakdolgozat 2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom aktualitását a streaming szolgáltatások világszerte tapasztalható hihetetlen mértékű térnyerése és növekedési tendenciája adja, melyet – kis késéssel – a hazai trend is követ, köszönhetően a magyarországi piacra az elmúlt években egymás után belépő digitális platformoknak.Elsőként definiálom a streaming fogalmát, valamint bemutatom annak történelmi fejlődését az első élő online közvetítéstől napjainkig, amikor a legnépszerűbb platformok már több száz millió előfizetővel rendelkeznek. Ismertetem a hazánkban jelen lévő szolgáltatókat és azok piaci helyzetét, valamint a Magyarországra az elkövetkezendő években érkező piaci szereplőket és újdonságokat. Külön kitérek a koronavírus okozta pandémia iparágra gyakorolt hatására, és felvázolok több lehetséges fejlődési irányt. Dolgozatom következő fejezetében egy új, Mixin névvel ellátott streaming platform koncepcióját ismertetem, mely ötvözi a jelenleg egymástól elváló audio és video szolgáltatásokat, és további, a piacon eddig nem tapasztalható többlet funkciókkal rendelkezik. Meghatározom a leendő szolgáltatás elméleti célcsoportját, ismertetem a tervezett előfizetési struktúrát, valamint összeállítom a bevezetéskor alkalmazható lehetséges marketing eszközöket.Ezt követően ismertetem a primer kutatásként alkalmazott, 21 kérdést tartalmazó kérdőívet és annak koncepcióját. A kérdőív összeállításánál figyelembe vettem, hogy a potenciális felhasználóktól érkező visszajelzések a lehető legértékesebbek legyenek az új platform szempontjából. A kérdőív elemzéséhez hipotéziseket határoztam meg.  Dolgozatom zárásaként összefoglalom a primer és szekunder kutatások eredményeit. Emellett felülvizsgálom az új platform koncepcióját, és javaslatot teszek annak érdekében, hogy a bevezetése minél eredményesebb lehessen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, ábrák, média, piaci lehetőségek, szórakozás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet