A marketing fontossága a kis- és középvállalkozások esetében

Székely Gerda (2021) A marketing fontossága a kis- és középvállalkozások esetében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat2021.pdf] PDF
Záródolgozat2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom célja az volt, hogy a kis-és középvállalkozások marketing eszközök használatát és tapasztalatait megvizsgálva kapjak egy összefoglaló képet ezek fontosságáról és hatékonyságáról. Ezek mellett pedig a potenciális ügyfelek véleményét vizsgáltam a KKV-k marketingeszközeivel kapcsolatban. Kutatásomból azt szerettem volna megtudni, hogy a KKV-k miképpen kezelik a számukra elérhető marketing eszközöket, melyeket alkalmazzák és ezek mellett az általuk megcélzott lehetséges vásárlók, hogyan fogadják a vállalkozások kommunikációját.Első sorban a témához illő internetes forrásokat és könyveket kerestem, hogy információhoz jussak. Majd ezt követően mélyinterjút készítettem KKV tulajdonosokkal és készítettem egy kérdőívet, hogy megtudjam az emberek véleményét a KKV-k marketing tevékenységeiről. Megállapítható kutatásom alapján, hogy a kis -és középvállalkozások tisztában vannak lehetőségeikkel és bevételükhöz arányosan fordítanak marketingre. Kiderült az is, hogy a régebb óta jelenlévő vállalkozások nyitottabban állnak hozzá a régen is használt eszközökhöz, viszont tisztában vannak azzal, hogy az internet által még több ember érhető el. Megállapítottam, hogy a Facebook nevezetű közösségi oldalra a vállalkozások alapvetőnek tartják a regisztrálást és meg is tették már ezt, valamint aktívan alkalmazzák. A nagy közönségtől megtudtam, hogy a reklámok milyensége fontos számukra és nem mindegy, hogy milyen formában és minőségben kapják azokat. Nagyrészük úgy gondolja, hogy egy jól pozícionált reklámmal ellehet érni az emberek figyelmét és vásárlásra lehet őket ösztönözni ehhez viszont szükséges a jól meghatározott célcsoport és igényesen összeállított marketing anyag.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 5M, internetmarketing, kis- és középvállalkozás - KKV, marketing terv, marketingeszközök
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet