A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része

Makai Alexandra (2021) A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része.pdf] PDF
A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (972kB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztás mindennapi életünk lényeges része, amely közgazdasági értelemben a javak felhasználását jelenti. Számos befolyásoló tényező lehet jelen egyszerre a fogyasztási döntés meghozatalakor, amely lehet pozitív a fogyasztó szempontjából (fogyasztás mellett dönt) vagy negatív (visszalép a fogyasztástól).  A marketingkommunikációs szakemberek felismerték, hogy ahhoz, hogy a fogyasztó ténylegesen a fogyasztás mellett döntsön - aminek a motivációja már nem csak a felmerülő szükségletek kielégítése -, meg kell értsék a fogyasztási motivációkat és tényezőket, amelyeket a marketingkommunikációs stratégia kialakítása során alkalmazhatnak. Elmondható, hogy az elmúlt évek technológiai fejlődései révén a kommunikáció területe nagy átalakuláson ment keresztül, ami a jövőben is folytatódni fog. A digitális térben való kommunikáció új utakat nyitott meg a fogyasztók és a cégek számára egyaránt. Az információk sokkal könnyebben és gyorsabban terjedhetnek korlátlanul a fogyasztók között, akik így a branding és a marketingkommunikációs folyamat aktív részei lettek. A fogyasztó által létrehozott médiatartalom a cég számára, valamint más fogyasztók számára is olyan értéket ad a vásárlási döntésben való befolyásolás mellett, ami a két fél közötti bizalmat és kapcsolatot egyaránt emelheti és rombolhatja. Dolgozatomban aktualitását és jelentőségét figyelembevéve a fogyasztó által létrehozott tartalom jelentőségét és fogyasztói magatartásra való hatását vizsgálom a márkaépítés szempontjából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Varga István László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: .NET Framework, digitalizáció, felhasználói tevékenység, fogyasztói magatartás, közösségi média, marketing, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet