Makai Alexandra (2021) A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A fogyasztó, mint a márkaépítés aktív része.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (972kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztás mindennapi életünk lényeges része, amely közgazdasági értelemben a javak felhasználását jelenti. Számos befolyásoló tényező lehet jelen egyszerre a fogyasztási döntés meghozatalakor, amely lehet pozitív a fogyasztó szempontjából (fogyasztás mellett dönt) vagy negatív (visszalép a fogyasztástól). A marketingkommunikációs szakemberek felismerték, hogy ahhoz, hogy a fogyasztó ténylegesen a fogyasztás mellett döntsön - aminek a motivációja már nem csak a felmerülő szükségletek kielégítése -, meg kell értsék a fogyasztási motivációkat és tényezőket, amelyeket a marketingkommunikációs stratégia kialakítása során alkalmazhatnak. Elmondható, hogy az elmúlt évek technológiai fejlődései révén a kommunikáció területe nagy átalakuláson ment keresztül, ami a jövőben is folytatódni fog. A digitális térben való kommunikáció új utakat nyitott meg a fogyasztók és a cégek számára egyaránt. Az információk sokkal könnyebben és gyorsabban terjedhetnek korlátlanul a fogyasztók között, akik így a branding és a marketingkommunikációs folyamat aktív részei lettek. A fogyasztó által létrehozott médiatartalom a cég számára, valamint más fogyasztók számára is olyan értéket ad a vásárlási döntésben való befolyásolás mellett, ami a két fél közötti bizalmat és kapcsolatot egyaránt emelheti és rombolhatja. Dolgozatomban aktualitását és jelentőségét figyelembevéve a fogyasztó által létrehozott tartalom jelentőségét és fogyasztói magatartásra való hatását vizsgálom a márkaépítés szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | .NET Framework, digitalizáció, felhasználói tevékenység, fogyasztói magatartás, közösségi média, marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:09 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |