A marketing szerepe a kultúrában, valamint a koronavírus-járvány hatása a kulturális szektorra

Nagy Laura Anna (2021) A marketing szerepe a kultúrában, valamint a koronavírus-járvány hatása a kulturális szektorra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_NagyLauraAnna.pdf] PDF
Szakdolgozat_NagyLauraAnna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a kultúra és a marketing kapcsolatát vizsgálom, illetve a kultúramarketing sajátosságait elemzem. Kitérek a kultúramarketing környezeti rendszerére, a kulturális piac felépítésére, azon belül is a potenciális vevő célcsoportok konkrét meghatározására. Jellemzem a kultúrafogyasztást, a kultúraciklust és a kulturális szféra különböző tulajdonságait. A HIPI-elv alapján pedig meghatároztam a kulturális szolgáltatások jellemzőit és bemutattam a termékhagymát. Szakirodalmi áttekintésem végén  a koronavírus-járvánnyal járó korlátozó intézkedések változását mutattam be a kulturális szférában. Elsődleges célom az volt, hogy rávilágítsam a fogyasztókat a kultúra fontosságára és hogy felmérjem az online előadások sikerességét.  Kvantitatív és kvalitatív kutatás módszertant is alkalmaztam a kutatásom során, így pontosabb képet kaptam arról, hogy a kulturális szférában tevékenykedőket hogyan befolyásolta a koronavírus, illetve, hogy a fogyasztók miképp vélekednek arról, hogy szükség van-e ezekre a digitális megoldásokra az élő, hagyományos kulturális előadások mellett. Úgy gondolom, hogy a kutatásom sikeres volt, mivel választ kaptam a felmerülő kérdésekre és be tudtam bizonyítani a hipotéziseim hitelességét. Három hipotézisem közül kettőt megcáfolták a megkérdezettek, míg egyet alátámasztottak. Levontam a következtetéseket és remélem, hogy akik elolvassák majd a dolgozatom, azoknak érdekes és tanulságos lesz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói piac, koronavírus-járvány (COVID-19), kultúra, rendezvények, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet