Webshop marketingkommunikációjának kialakítása egy fürdőszoba szalon esetén, a Deli 99' Kft. példáján keresztül

Kiss Evelin (2021) Webshop marketingkommunikációjának kialakítása egy fürdőszoba szalon esetén, a Deli 99' Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kiss_Evelin_S06RU7.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kiss_Evelin_S06RU7.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 06..

Download (3MB)
[thumbnail of Kiss_Evelin_S06RU7.pdf] PDF
Kiss_Evelin_S06RU7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (630kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomadolgozatom témájának az Óceán Fürdőszoba Szalon megújuló webshop marketingkommunikációjának kialakítását és a fogyasztói igények felmérését választottam.  A szakdolgozatomban szeretnék kitérni még a webshop tervezett bővítéséhez, a fogyasztói igények felmérésére és a fogyasztók által elvárt közösségi média oldalak tartalmi igényére is.  A témaválasztásomat indokolja, hogy a szakmai gyakorlatomat ennél a cégnél töltöttem, így az egyetemi képzésem mellett volt lehetőségem a gyakorlatban is megismerkedni egy új webshop felépítésével és elindításával, illetve az online marketingstratégia kialakításával és megvalósításával. A kutatásom célja, hogy megismerjem és bemutassam az Óceán Fürdőszoba Szalon webshop marketingkommunikációját.  Ezen felül a céljaim közé tartozik, hogy felmérjem és megismerjem a fogyasztók igényeit a webshopon értékesítendő új termékekre és az általuk „szívesen fogyasztott” közösségi média tartalmakra. Jelenleg marketingstratégia szempontjából a megújuló webshopra és az online jelenlétre fogok koncentrálni. Célom, hogy bemutassam a cég jelenlegi online marketing jelenlétét, közösségi média oldalak használatát, de mindezek mellett a dolgozatom másik célja, hogy javaslatot adjak a jövőbeni webshop kommunikáció kialakításához és a fogyasztók igényeinek felmérése új termékekre vonatkozóan. A témaválasztásom fő indítéka az online kereskedelem felvirágzása. Napjainkban egy vállalkozás számára már elengedhetetlen az online jelenlét, erre a Covid-19 csak ráerősített az elmúlt évben és jelenleg is érezteti hatását. A szakdolgozatomnak olyan témát szerettem volna választani, aminek gyakorlati haszna is van. Többek között ezért is esett a választásom erre a témára. Napjainkban elengedhetetlen az online jelenlét, a gyakorlati helyem a szakmai gyakorlatom ideje alatt nyitotta meg a webshop-t. A saját indíttatás okai közé tartozik, hogy a tanulmányaim során több órán is megismerkedhettem a digitális marketinggel, például Digitális Marketing 1 és a Digitális Marketing 2 keretei között. Ekkor keltette fel ez a téma az érdeklődésemet. A kutatás hipotézise: A kutatása hipotézise a célcsoport, a közösségi média oldalak közül Facebookon vannak legtöbben jelen és aktívak. A második hipotézis, hogy a célcsoport lakberendezés előtt a közösségi média oldalakon inspirálódik.A szakdolgozatom két részre osztható szekunder és primer kutatásra. A dolgozatom első részében bemutatásra kerül az elméleti háttér és a szakirodalomi áttekintés. Ezt követően elkészítem a piaci áttekintést, elemzem a vállalat piaci helyzetét, a piacra lépés előzményeit és okait. Bemutatom és elemzem a vállalat legnagyobb versenytársát. Bemutatom az e-kereskedelmi szokások alakulását és a közösségi média használati szokásait. A szakdolgozatom második felében a primer kutatást fogom elvégezni, amihez kérdőíves kutatást fogok készíteni a fogyasztók szokásairól, megoldást keresek a webshop jelenlegi problémájára és felmérem a közösségi média oldalak elvárt tartalmait a fogyasztók szemszögéből. Ezek után összegzem és elemzem a kutatásom eredményeit, majd javaslatot teszek a későbbi marketingkommunikáció és webshop jelenlegi problémájának megoldására.Szakdolgozatomban megvizsgáltam a fogyasztói szokásokat online környezetben, ezt követően a célcsoport közösségi média szokásokat, ezekhez a vizsgálatokhoz kérdőíves kutatást is végeztem. Az egyetemi tanulmányaim során tanult módszerekkel ezekből ábrákat, táblázatokat készítettem és ezeket elemeztem. A szakdolgozatom első részét a szakirodalmi adatok ismertetésével kezdtem, meghatároztam az e-kereskedelem, a web2 közösségi média, a marketing, az online marketing, az online marketing eszközök, az értékesítési-és marketing tölcsér, a közösségi média, a marketingkommunikáció és a 4P fogalmát. Ezt követte a szekunder kutatás ahol már meglévő kutatásokat mutattam be és elemeztem. A fogyasztói szokásokat mértem fel online környezetben, az online vásárlási döntéseket, elkészítettem a piaci áttekintést. A piaci áttekintésen belül bemutattam a Deli 99’ Kft.-t, ismertettem a vállalatot a magyar piacon, az online piacra lépés okait és előzményeit, az oldal jelenlegi forgalmának adatait, végül bemutattam a vállalat legnagyobb versenytársát. Megvizsgáltam az e-kereskedelmi szokások alakulását, itt kitértem a koronavírusra és az e-kereskedelem fellendülésének okaira is. Bemutattam a social média használati szokásokat, külön kitértem a Facebookra, az Instagramra és a TikTokra is. A primer adatgyűjtés módszereként a kérdőíves megkérdezést választottam, amelyből megismerhettem a válaszadók közösségi média szokásait, az online vásárlási szokásaikat és megoldást kerestem a webshop jelenlegi problémájára is. A termékkínálat bővítéshez felmértem a vásárlók igényeit. Feltettem demográfiai kérdéseket, a válaszadók nemét, korosztályát és anyagi helyzetét is megvizsgáltam. Ezekből kereszttáblázatokat és kimutatásokat készítettem, a vállalat célcsoportjára vetítve elemzéseket végeztem. Ezeket összegeztem és javaslatokat írtam a vállalat számára. A szakdolgozatom utolsó részében összeállítottam az Óceán Fürdőszoba Szalon webshop marketingkommunikációs tervét. Kitértem a webshop felépítésére, a közösségi média oldalakra, különösen a Facebookra és Instagramra, a YouTube-ra, a Printerestre és a Tiktok-ra is. Javasoltam az e-mail marketing bevezetését, a gyakori hírlevél küldést a feliratkozók számára. Kitértem a vállalat jövőbeni terveire, a blog, az árukereső integrációra és az influncer marketingre is.  A szekunder kutatásból kiderült, hogy a SEO-n belül a közösségi média oldalakról érkező keresési arány alacsony, ezen a jövőben érdemes lenne változtatni. Növelhető például linkek elhelyezésével a posztokban és sztorikban egyaránt. Ezt igazolja a primer kutatás, hiszen a kérdőíves megkérdezés eredményeiből leszűrhető, hogy a közösségi médiát aktívan használja a célcsoport, Facebookon és Instagramon inspirálódnak lakberendezés előtt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ifj. Deli Sándor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, online marketing, webshop
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet