Webshop marketingkommunikációjának kialakítása egy fürdőszoba szalon esetén, a Deli 99' Kft. példáján keresztül

Kiss Evelin (2021) Webshop marketingkommunikációjának kialakítása egy fürdőszoba szalon esetén, a Deli 99' Kft. példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kiss_Evelin_S06RU7.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kiss_Evelin_S06RU7.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 06..

Download (3MB)
[thumbnail of Kiss_Evelin_S06RU7.pdf] PDF
Kiss_Evelin_S06RU7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (630kB)

Absztrakt (kivonat)

A diplomadolgozatom témájának az Óceán Fürdőszoba Szalon megújuló webshop marketingkommunikációjának kialakítását és a fogyasztói igények felmérését választottam.  A szakdolgozatomban szeretnék kitérni még a webshop tervezett bővítéséhez, a fogyasztói igények felmérésére és a fogyasztók által elvárt közösségi média oldalak tartalmi igényére is.  A témaválasztásomat indokolja, hogy a szakmai gyakorlatomat ennél a cégnél töltöttem, így az egyetemi képzésem mellett volt lehetőségem a gyakorlatban is megismerkedni egy új webshop felépítésével és elindításával, illetve az online marketingstratégia kialakításával és megvalósításával. A kutatásom célja, hogy megismerjem és bemutassam az Óceán Fürdőszoba Szalon webshop marketingkommunikációját.  Ezen felül a céljaim közé tartozik, hogy felmérjem és megismerjem a fogyasztók igényeit a webshopon értékesítendő új termékekre és az általuk „szívesen fogyasztott” közösségi média tartalmakra. Jelenleg marketingstratégia szempontjából a megújuló webshopra és az online jelenlétre fogok koncentrálni. Célom, hogy bemutassam a cég jelenlegi online marketing jelenlétét, közösségi média oldalak használatát, de mindezek mellett a dolgozatom másik célja, hogy javaslatot adjak a jövőbeni webshop kommunikáció kialakításához és a fogyasztók igényeinek felmérése új termékekre vonatkozóan. A témaválasztásom fő indítéka az online kereskedelem felvirágzása. Napjainkban egy vállalkozás számára már elengedhetetlen az online jelenlét, erre a Covid-19 csak ráerősített az elmúlt évben és jelenleg is érezteti hatását. A szakdolgozatomnak olyan témát szerettem volna választani, aminek gyakorlati haszna is van. Többek között ezért is esett a választásom erre a témára. Napjainkban elengedhetetlen az online jelenlét, a gyakorlati helyem a szakmai gyakorlatom ideje alatt nyitotta meg a webshop-t. A saját indíttatás okai közé tartozik, hogy a tanulmányaim során több órán is megismerkedhettem a digitális marketinggel, például Digitális Marketing 1 és a Digitális Marketing 2 keretei között. Ekkor keltette fel ez a téma az érdeklődésemet. A kutatás hipotézise: A kutatása hipotézise a célcsoport, a közösségi média oldalak közül Facebookon vannak legtöbben jelen és aktívak. A második hipotézis, hogy a célcsoport lakberendezés előtt a közösségi média oldalakon inspirálódik.A szakdolgozatom két részre osztható szekunder és primer kutatásra. A dolgozatom első részében bemutatásra kerül az elméleti háttér és a szakirodalomi áttekintés. Ezt követően elkészítem a piaci áttekintést, elemzem a vállalat piaci helyzetét, a piacra lépés előzményeit és okait. Bemutatom és elemzem a vállalat legnagyobb versenytársát. Bemutatom az e-kereskedelmi szokások alakulását és a közösségi média használati szokásait. A szakdolgozatom második felében a primer kutatást fogom elvégezni, amihez kérdőíves kutatást fogok készíteni a fogyasztók szokásairól, megoldást keresek a webshop jelenlegi problémájára és felmérem a közösségi média oldalak elvárt tartalmait a fogyasztók szemszögéből. Ezek után összegzem és elemzem a kutatásom eredményeit, majd javaslatot teszek a későbbi marketingkommunikáció és webshop jelenlegi problémájának megoldására.Szakdolgozatomban megvizsgáltam a fogyasztói szokásokat online környezetben, ezt követően a célcsoport közösségi média szokásokat, ezekhez a vizsgálatokhoz kérdőíves kutatást is végeztem. Az egyetemi tanulmányaim során tanult módszerekkel ezekből ábrákat, táblázatokat készítettem és ezeket elemeztem. A szakdolgozatom első részét a szakirodalmi adatok ismertetésével kezdtem, meghatároztam az e-kereskedelem, a web2 közösségi média, a marketing, az online marketing, az online marketing eszközök, az értékesítési-és marketing tölcsér, a közösségi média, a marketingkommunikáció és a 4P fogalmát. Ezt követte a szekunder kutatás ahol már meglévő kutatásokat mutattam be és elemeztem. A fogyasztói szokásokat mértem fel online környezetben, az online vásárlási döntéseket, elkészítettem a piaci áttekintést. A piaci áttekintésen belül bemutattam a Deli 99’ Kft.-t, ismertettem a vállalatot a magyar piacon, az online piacra lépés okait és előzményeit, az oldal jelenlegi forgalmának adatait, végül bemutattam a vállalat legnagyobb versenytársát. Megvizsgáltam az e-kereskedelmi szokások alakulását, itt kitértem a koronavírusra és az e-kereskedelem fellendülésének okaira is. Bemutattam a social média használati szokásokat, külön kitértem a Facebookra, az Instagramra és a TikTokra is. A primer adatgyűjtés módszereként a kérdőíves megkérdezést választottam, amelyből megismerhettem a válaszadók közösségi média szokásait, az online vásárlási szokásaikat és megoldást kerestem a webshop jelenlegi problémájára is. A termékkínálat bővítéshez felmértem a vásárlók igényeit. Feltettem demográfiai kérdéseket, a válaszadók nemét, korosztályát és anyagi helyzetét is megvizsgáltam. Ezekből kereszttáblázatokat és kimutatásokat készítettem, a vállalat célcsoportjára vetítve elemzéseket végeztem. Ezeket összegeztem és javaslatokat írtam a vállalat számára. A szakdolgozatom utolsó részében összeállítottam az Óceán Fürdőszoba Szalon webshop marketingkommunikációs tervét. Kitértem a webshop felépítésére, a közösségi média oldalakra, különösen a Facebookra és Instagramra, a YouTube-ra, a Printerestre és a Tiktok-ra is. Javasoltam az e-mail marketing bevezetését, a gyakori hírlevél küldést a feliratkozók számára. Kitértem a vállalat jövőbeni terveire, a blog, az árukereső integrációra és az influncer marketingre is.  A szekunder kutatásból kiderült, hogy a SEO-n belül a közösségi média oldalakról érkező keresési arány alacsony, ezen a jövőben érdemes lenne változtatni. Növelhető például linkek elhelyezésével a posztokban és sztorikban egyaránt. Ezt igazolja a primer kutatás, hiszen a kérdőíves megkérdezés eredményeiből leszűrhető, hogy a közösségi médiát aktívan használja a célcsoport, Facebookon és Instagramon inspirálódnak lakberendezés előtt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, online marketing, webshop
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet