Az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül

Fábián Kitti (2021) Az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Fábián Kitti ZOIHH4_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fábián Kitti ZOIHH4_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat..pdf] PDF
Nyilatkozat..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom címe az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül. Azért ezt a témát választottam, mivel szerettem volna egy olyan szektorban elhelyezkedő cég marketing vonásait bemutatni, amely másfajta kommunikációs eszközökkel bír. A vállalat Magyarországon piacvezető pozíciót tölt be, és regionális szinten is jelen van, így, egy erős, stabil céget jellemezhettem. A szakdolgozatom kutatási munkája során több módszert alkalmaztam, hogy pontos adatokat kapjak az általam elemzett témához kapcsolódóan, és ezáltal hiteles végeredmény születhessen. Szekunder és primer kutatási módszereket is alkalmaztam egyaránt. A szekunder eszközök főként a témához kapcsolódóan szakirodalmi könyvek voltak, itt főként marketing témakörre vonatkozó források keresése volt a cél. Többek között, olyan témákat érintettem, mint a szolgáltatásmarketing, márkamenedzsment, értékesítés, vagy a marketingkommunikációs eszközök irodalma. A másik kutatási módszerem a szekunder eszközökön belül, a hivatalos szaklapok, vagy statisztikai weboldalak. Ezeket az adatokat főként az agrárgazdaságtan és ezen belül a műtrágyapiac jellemzése fejezeteknél alkalmaztam. Mivel ezek az adatok folyamatosan frissülnek, így az internet segítségével különböző statisztikai adatokat tartalmazó weboldalakon könnyen hozzájuthattam a legújabb információkhoz. Az általam választott vállalat bemutatása során is használtam szekunder kutatásokat. Ezek a cég belsős adatait tartalmazza, amelyekre a vállalatnak szüksége van, hogy tisztában legyen a piaci helyzetükkel, és erősségeik, illetve gyengeségeikkel egyaránt. Fontos adatok a stratégia kialakítása során, amelyeket a dolgozatomban is szemléltettem. Primer kutatásként egy elégedettségi kérdőív szerepel a szakdolgozatomban, amit a vállalat meglévő partneri/vásárlói töltöttek ki. Itt véleményezhették a termékek és szolgáltatások minőségét, és javaslatokat fogalmazhattak meg a vállalat számára. A kérdőív kiértékelése során született eredmények, és az esetleges felmerült kérdések miatt egy mélyinterjút készítettem Deák Boglárkával, aki a Nitrogénművek Zrt. marketing vezetője. Az interjú során több felmerült kérdésre választ kaphattam, amiket a dolgozatomban részletesen kifejtek. Összességében így zajlott a kutatási folyamat a szakdolgozatom elkészítéséhez. A szakdolgozatom fő váza a vállalat marketingkommunikációs eszközei és stratégiája, amelyek segítségével hosszútávon eléri a vevők elégedettségét. Ezeket a módszereket mutatom be és elemzem a dolgozatom során. Kitérek a fő kommunikációs eszközökre, és bemutatom az agrárszektor sajátos módszereit, amelyek segítségével eléri a fogyasztóit. Bemutatom azokat a főbb stratégiai lépéseket, amely a tartalmazott területek fejlesztésével elérheti a vállalat a hosszútávra kitűzött terveket. Ezeket is részletesen elemzem a dolgozatom során. Összegezve, a szakdolgozatomban először egy szakirodalmi betekintés található, a választott témámhoz kapcsolódóan, amely során azokat a területeket érintem, amelyeket a későbbiekben a Nitrogénművek általi bemutatás során alkalmazni fogok. Majd, a vállalat cégismertetőjét követően elemzem a korábban már meghatározott területeket, és primer kutatások segítségével megbizonyosodom azokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Deák Boglárka
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agrár, agrárgazdaságtan, Genezis, marketing, Nitrogénművek Zrt., stratégia, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet